MOTORMAN » - Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012 - 18:50
Επανεξέταση των δρομολογίων στην ακτοπλοϊα

Πηγή εικόνας    http://www.naxos-news.gr/?aid=18773
«Το υπουργείο Ναυτιλίας θα προβεί στην επανεξέταση των δρομολογίων που έχουν ανατεθεί με συμβάσεις ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας και τη συσχέτισή τους με πραγματικές συγκοινωνιακές ανάγκες, στον εκσυγχρονισμό του ισχύοντος θεσμικού πλαισίου, στη διερεύνηση από τον Κλάδο Ελέγχου Εμπορικών Πλοίων ισοδύναμων μέτρων αναγνωρισμένων οργανισμών, προκειμένου να καταστεί δυνατή η χορήγηση πιστοποιητικών κατάταξης καθώς και στην αξιοποίηση κοινοτικών πόρων για τη μείωση του κόστους εργασίας».

Αυτά επεσήμανε μιλώντας, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Κωστής Μουσουρούλης αναφερόμενος στα ζητήματα της ακτοπλοΐας.

Ο υπουργός σημείωσε ότι ο συγκεκριμένος κλάδος αντιμετωπίζει οξύτατη κρίση και παρόλο που ο στόλος αναβαθμίστηκε την τελευταία 10ετία με νέα σύγχρονα πλοία, σήμερα αντιμετωπίζει έντονο πρόβλημα βιωσιμότητας που αποδίδεται, κυρίως, στη γενικότερη οικονομική κρίση της χώρας (μειωμένη ζήτηση - μείωση εσόδων) και στην άνοδο των διεθνών τιμών των καυσίμων.


Πρόσθεσε ακόμη ότι και με την ολοκλήρωση της μελέτης εφαρμογής του «Μεταφορικού Ισοδύναμου» από το Υπουργείο Ανάπτυξης, θα καταλήξουν στα κριτήρια εφαρμογής του και, στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιωχθεί η μείωση του ΦΠΑ στα εισιτήρια.

Ο υπουργός αναφερόμενος για την κατάσταση που συνάντησε σε ο, τι αφορά το Λιμενικό Σώμα, σημείωσε πως οι διαρκείς διοικητικές μεταβολές των τελευταίων ετών δημιούργησαν μια σειρά προβλημάτων και στόχος είναι η άμεση αντιμετώπιση τους.

Ενδεικτικά, όπως είπε, ενδεχόμενη ανάληψη των λειτουργιών πιστοποίησης πλοίων αποκλειστικά από πολιτικό προσωπικό σημαίνει ότι: Θα είναι δυνατή η στελέχωση με νέο πολιτικό προσωπικό, σε αντικατάσταση του ένστολου που υπηρετεί σήμερα και ότι για το προσωπικό αυτό, θα υπάρξει ειδικό καθεστώς ώστε να μπορεί να εργάζεται κατά βάρδιες, καλύπτοντας όλο το 24ωρο.

Πρόσθεσε ακόμη ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται σημαντική μείωση στο δυναμικό, η οποία, σε κάποιες βαθμίδες, αγγίζει έως και το 50%, «με αποτέλεσμα να δυσχεραίνεται υπέρμετρα η αποτελεσματική άσκηση της σύνθετης αποστολής του Σώματος. Ακόμα και αν κατορθώσουμε να προσλάβουμε νέα στελέχη, θα καλύψουμε μόνο τις αποστρατείες».

Για την ποντοπόρο ναυτιλία ο υπουργός σημείωσε πως δεν εξασφαλίζει μόνο διεθνές κύρος, αλλά παράγει και πλούτο «και αυτόν μπορούμε και πρέπει να τον επαυξήσουμε, προσαρμόζοντας, όποτε απαιτείται, το ιδιαίτερο νομοθετικό πλαίσιο στις συνθήκες που επικρατούν στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, με στόχο την ποιοτική και ποσοτική βελτίωση του εθνικού νηολογίου, όσο και την ανάλογη αύξηση των προσφερόμενων θέσεων εργασίας για τους Έλληνες ναυτικούς».

Τόνισε ακόμη ότι «η δέσμη μέτρων για την ποντοπόρο ναυτιλία που εφαρμόστηκε το Νοέμβριο του 2006, είχε ως αποτέλεσμα την ένταξη 370 νέων πλοίων, συνολικής ολικής χωρητικότητας 23.260.362 κόρων και μέσου όρου ηλικίας 6 έτη».

Ο κ. Μουσουρούλης έκανε λόγο για εκσυγχρονισμό και κατάλληλη υποστήριξη του νηολογίου, με στόχο την ενίσχυση της Ελληνικής σημαίας και την προσέλκυση ναυτιλιακού συναλλάγματος.

Προανήγγειλε επίσης τη δημιουργία «μιας Ενιαίας Ναυτιλιακής Θυρίδας για την εξυπηρέτηση των χρηστών της ναυτιλίας αλλά και την προσέλκυση μεγάλων εταιρειών διαχείρισης και ανάπτυξης εμπορικών στόλων, μέσω της εξάλειψης της γραφειοκρατίας και της αποτελεσματικής, επί 24ώρου παροχής ειδικών υπηρεσιών και την προσέλκυση στην Ελλάδα, μέσω πλέγματος κινήτρων, εταιριών παροχής βοηθητικών υπηρεσιών προς τη ναυτιλία.
Όπως είπε χαρακτηριστικά: «Μελέτες επιβεβαιώνουν την υστέρηση της χώρας μας έναντι άλλων χωρών, όπως η Ολλανδία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Νορβηγία που έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες συνθήκες προσέλκυσης και εγκατάστασης. Η δράση αυτή θα προσφέρει στη ναυτιλία ανταγωνιστικότερες υπηρεσίες, θα προσδώσει προστιθέμενη αξία στο εθνικό προϊόν και θα ενισχύσει την εθνική μας οικονομία».
Για τα λιμάνια ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου τόνισε ότι «αν τα λιμενικά ταμεία δεν συνενωθούν για να μετασχηματισθούν σε Α. Ε. ή να απορροφηθούν από Α. Ε., δεν πρόκειται ποτέ να καταστούν βιώσιμες οικονομικές μονάδες, αλλά ούτε και να προσελκύσουν επενδυτικό ενδιαφέρον».
Παράλληλα, είπε, «θα πρέπει να προσαρμοσθούμε στο ευρωπαϊκό λιμενικό μοντέλο, δημιουργώντας την «Ανεξάρτητη Αρχή Λιμένων» για την προστασία των δικαιωμάτων των καταναλωτών, τον καθορισμό τιμών και την εξασφάλιση της ποιότητας των υπηρεσιών στις βασικές λιμενικές εταιρίες».
Ο κ. Μουσουρούλης αναφερόμενος στις οργανωμένες μαρίνες είπε ότι οι ελλείψεις, κυρίως στα νησιά που αποτελούν τουριστικούς προορισμούς, αναγκάζουν τα επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη αναψυχής είτε να σταθμεύουν στους κεντρικούς λιμένες, ή να καταφεύγουν σε ανταγωνίστριες, τουριστικά, χώρες που μπορούν να παρέχουν τις σχετικές υπηρεσίες. «Στο πλαίσιο αυτό, θα διερευνηθεί τυχόν αλλαγή χρήσης ή σύνθετη χρήση των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών, καθώς και όλη η τυπολογία λύσεων με βάση τις ειδικές τεχνικές συνθήκες που διαμορφώνει η θέση τους, η κατάσταση στην οποία βρίσκονται, αλλά και η ευρύτερη προοπτική τους».
Σχετικά με την ναυτική εργασία ο υπουργός ανακοίνωσε πως σύντομα πρόκειται να κυρωθεί με Νόμο η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, 2006 που υιοθετήθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας και, όπως είπε, η κύρωση επείγει προκειμένου αποφευχθούν φαινόμενα κράτησης πλοίων υπό Ελληνική σημαία σε λιμένες της αλλοδαπής ή ακόμα και διαγραφής πλοίων από το Ελληνικό νηολόγιο.

ΠΗΓΗ 

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth