MOTORMAN » - Τετάρτη 8 Αυγούστου 2012 - 16:25
Τέλος στα «πρόστιμα» στην ακτοπλοΐα


Τέλος στα «πρόστιμα» στην ακτοπλοΐα επιδιώκει να θέσει ο νέος Αρχηγός του Λιμενικού Σώματος Αντιναύαρχος Δημήτρης Μπαντιάς. Ο Αρχηγός μελετά το ενδεχόμενο να καταργήσει τα  πρόστιμα- καμπάνες που  οι κατά τόπους λιμενικές αρχές «χτυπάνε» σε πλοία της ακτοπλοΐας σε περιπτώσεις καθυστερήσεων απόπλου-κατάπλου, και ειδικότερα σε αυτές τις καθυστερήσεις που οφείλονταν σε μία καθυστέρηση απόπλου ή κατάπλου στο αρχικό λιμάνι. Ο Αντιναύαρχος Μπαντιάς βάζει τάξη στο όλο θέμα έτσι ώστε να μην τιμωρείται η εταιρεία σε κάθε λιμάνι για μία καθυστέρηση που ουσιαστικά συνέβη μία φορά.
Η απόφαση του Αρχηγού έχει ως εξής:
ΘΕΜΑ: «Επιβολή διοικητικών κυρώσεων για καθυστερήσεις κατάπλου – απόπλου Ε/Γ και Ε/Γ – Ο/Γ δρομολογημένων ακτοπλοϊκών πλοίων».
Σχετ.: α) Στο άρθρο 41 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα σας [άρθρο 20 του Κανονισμού Λιμένα Πειραιά (ΥΕΚ 103 B΄/1952)].
β) Στα άρθρα έκτο παρ.1 και ενδέκατο παρ. 2 του ν. 2932/2001 (ΥΕΚ 145 Α΄).
γ) Η ΩΠ: 171550/07-2007 (αριθ. σήματος: 2113.3/08/07) διαταγή ΤΕΝ/ΔΛΑ Α΄.
Επί του αντικείμενου του θέματος, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
1. Όπως προκύπτει από τις διατάξεις των (α) και (β) σχετικών, η ακριβής εκτέλεση των δρομολογίων των Ε/Γ και Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων, έτσι όπως αυτά καθορίζονται με την
προβλεπόμενη από τη σχετική νομοθεσία διαδικασία, είναι υποχρεωτική. Στους παραβάτες των ανωτέρω διατάξεων, ανεξαρτήτως συντρεχουσών ποινικών και
αστικών ευθυνών, επιβάλλονται οι διοικητικές κυρώσεις του άρθρου 157 του Ν.Δ. 187/73 (ΥΕΚ Α΄ 261) με το οποίο κυρώθηκε ο Κ.Δ.Ν.Δ.
2. Κατά τη διαδικασία ελέγχου των υπόχρεων εφαρμογής της προαναφερόμενης απαίτησης Ε/Γ και Ε/Γ – Ο/Γ πλοίων, έχει παρατηρηθεί η επιβολή διοικητικών κυρώσεων
από τις αρμόδιες Λιμενικές Αρχές για κάθε λιμένα προσέγγισης του πλοίου, στις περιπτώσεις που διαπιστώνεται καθυστερημένος απόπλους του πλοίου από τον αρχικό λιμένα ή καθυστερημένος κατάπλους/ απόπλους σε/ από ενδιάμεσο λιμένα.
3. Επειδή η επαναλαμβανόμενη επιβολή προστίμου για την ίδια ουσιαστικά παράβαση αντιβαίνει τους κανόνες της χρηστής διοίκησης, εφιστούμε την προσοχή σας όπως, στις περιπτώσεις καθυστερημένου απόπλου ή κατάπλου Ε/Γ ή Ε/Γ – Ο/Γ δρομολογημένου πλοίου, η επιβολή των διοικητικών κυρώσεων να διενεργείται μόνο από τη Λιμενική Αρχή που διαπιστώνει πρώτη την καθυστέρηση του απόπλου ή κατάπλου αντίστοιχα και όχι από όλες τις ενδιάμεσες Λιμενικές Αρχές, στους λιμένες ευθύνης των οποίων προσεγγίζει στη συνέχεια το πλοίο και διαπιστώνουν ανάλογη καθυστέρηση. Η υπέρμετρη και πέραν της αρχικά διαπιστωθείσης καθυστέρηση αναφορικά με την
τήρηση του προγραμματισμένου δρομολογίου πλοίου, η οποία διαπιστώνεται σε ενδιάμεσο ή τερματικό λιμένα, θα πρέπει επίσης να ελέγχεται από τη Λιμενική Αρχή του τελευταίου λιμένα προσέγγισης του πλοίου (τερματικού λιμένα) και να κινείται η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων.
4. Με στόχο τον καλύτερο συντονισμό των Υπηρεσιών σας για την εφαρμογή των παραπάνω αναφερομένων, η Λιμενική Αρχή που διαπιστώνει σε πρώτο χρόνο την
καθυστέρηση του κατάπλου ή απόπλου του πλοίου, να ενημερώνει άμεσα σημαντικά τις Λιμενικές Αρχές στους λιμένες των οποίων θα προσεγγίσει στη συνέχεια το πλοίο, σχετικά με το χρόνο της παρέκκλισης και την κίνηση της διαδικασίας επιβολής διοικητικών κυρώσεων. Σε κάθε περίπτωση επιβάλλεται προσυνεννόηση και συνεργασία των εμπλεκομένων Λιμενικών Αρχών προκειμένου αποφευχθούν φαινόμενα καταχρηστικής μεταχείρισης δια της επανάληψης επιβολής κυρώσεων για την ίδια παράβαση.
5. Στο πλαίσιο της εφαρμογής ομοιόμορφης πρακτικής και προς περαιτέρω επεξήγηση και κατανόηση των προαναφερθέντων, παρατίθεται το ακόλουθο παράδειγμα:
Έστω ότι Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο εκτελεί δρομολόγιο με αφετήριο λιμένα Α, τερματικό λιμένα Ζ και ενδιάμεσους λιμένες Β, Γ, Δ, Ε και Σ, οπότε θεωρητικά δύναται να προκύψει:
- Καθυστερημένος απόπλους από το λιμένα Α, ο οποίος θα ελεγχθεί μόνο από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα Α, εφόσον η διαπιστωθείσα χρονική παρέκκλιση παραμείνει σταθερή μέχρι τον τερματικό λιμένα.
- Καθυστερημένος κατάπλους/ απόπλους στο/από τον λιμένα Γ, χωρίς να έχει προηγηθεί άλλη παρέκκλιση ωραρίου στους λιμένες Α και Β, ο οποίος θα ελεγχθεί μόνο
από τη Λιμενική Αρχή του λιμένα Γ, εφόσον η διαπιστωθείσα καθυστέρηση παραμείνει σταθερή μέχρι τον τερματικό λιμένα.
- Καθυστερημένος κατάπλους/ απόπλους στο/από τον λιμένα Δ, ο οποίος οφείλεται σε καθυστέρηση που διαπιστώθηκε και ελέγχθηκε σε κάποιον από τους προηγούμενους λιμένες, θα ελεγχθεί και από τη Λιμενική αρχή του λιμένα Ζ (τερματικός λιμένας), μόνο εφόσον διαπιστωθεί πρόσθετος χρόνος καθυστέρησης εμφανώς μεγαλύτερος από αυτόν που διαπιστώθηκε στους ενδιάμεσους λιμένες που έχουν προηγηθεί.
6. Κατόπιν των ανωτέρω καθίσταται σαφές ότι η διαδικασία επιβολής διοικητικών κυρώσεων για καθυστέρηση εκτέλεσης δρομολογίου Ε/Γ ή Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου, θα κινείται μόνο από τη Λιμενική Αρχή που διαπίστωσε πρώτη τη χρονική παρέκκλιση και στην περίπτωση διαπίστωσης σε επόμενο ή επόμενους λιμένες σαφώς μεγαλύτερης της αρχικής καθυστέρησης, η ανωτέρω διαδικασία θα κινείται και από τη Λιμενική αρχή του τερματικού λιμένα, η οποία θα συνεκτιμά συνολικά την περαιτέρω χρονική παρέκκλιση, πέραν της αρχικής.
7. Με τη λήψη της παρούσης να δοθούν κατάλληλες οδηγίες στο προσωπικό των Υπηρεσιών σας για άμεση και ομοιόμορφη εφαρμογή.
Πηγή: theseanation

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth