MOTORMAN » - Τετάρτη 16 Ιανουαρίου 2013 - 13:00
Προσπαθούν να αποφύγουν την πτώχευση εταιρειών, υπουργείο Ναυτιλίας και ακτοπλόοι


Σε αυτό το πλαίσιο, το υπουργείο Ναυτιλίας προωθεί τροποποιήσεις στις δρομολογήσεις πλοίων οι οποίες θα επιφέρουν σημαντικές αλλαγές στη ναυτεργασία.
Εκπρόσωποι ακτοπλοϊκών εταιρειών αιτούνται την πλήρη απελευθέρωση της αγοράς εργασίας, τη μείωση του ΦΠΑ στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, την άμεση επανεξέταση του μέτρου της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των συμβατικών πλοίων και την ανασύνταξη των δρομολογίων.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες βρίσκονται σε δεινή θέση και αρκετές από αυτές είναι ανακόλουθες στην αποπληρωμή υποχρεώσεων σε προμηθευτές, εργαζομένους αλλά και στα λιμενικά ταμεία. Ενδεικτικό είναι ότι από το 2010 ώς σήμερα τα επιβατηγά πλοία στην Ελλάδα μειώθηκαν κατά 76. Μονάχα για το 2012 οι ζημίες των 5 μεγαλύτερων ακτοπλοϊκών εταιρειών εκτιμώνται στα 180 εκατ. ευρώ.
Ο λόγος γίνεται για τις εταιρείες Minoan, ΑΝΕΚ, NEL, Hellenic Seaways και Attica, οι οποίες το 2011 παρουσίασαν ζημίες 236,2 εκατ. ευρώ και το 2009 72,6 εκατ. ευρώ.
Αν αθροίσει κανείς τις ζημίες και των μη εισηγμένων εταιρειών και τα μεγέθη της αγοράς της Αδριατικής, τότε το σύνολο των ζημιών φτάνει τα 912 εκατ. ευρώ την περίοδο 2009-12.
Καθίσταται προφανές ότι πολλές εταιρείες προτίθενται να προχωρήσουν στην πώληση μέρους του στόλου τους προκειμένου να περιορίσουν τις ζημίες τους.
Πάντως, ήδη έχει υπάρξει μείωση συχνοτήτων αλλά και αύξηση του χρόνου εκτέλεσης των δρομολογίων (π.χ. το δρομολόγιο Πειραιάς-Μυτιλήνη αυξήθηκε κατά περίπου 2 ώρες, όπως και το δρομολόγιο Πειραιάς-Ηράκλειο).
Αυτό που εμπνέει ανησυχία είναι το ύψος των υποχρεώσεων, οι οποίες έχουν εκτιναχθεί στα 1,37 δισ. ευρώ! Εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την πίεση που ασκούν οι τράπεζες αλλά και μέτοχοι για συγχωνεύσεις εταιρειών.
Συμβατικά
Σαν να μην έφταναν τα παραπάνω, ακούγεται έντονα ότι ορισμένα ταχύπλοα όχι μόνο δεν θα εκτελούν δρομολόγια τη χειμερινή περίοδο αλλά και τη θερινή του 2013! Τι σημαίνει αυτό; Αρκετά νησιά θα εξυπηρετούνται μόνο από συμβατικά πλοία.
Η μεγάλη «αιμορραγία» του κλάδου προέρχεται από τη μείωση της επιβατικής κίνησης και της αύξησης του κόστους καυσίμων. Από το 2009 ώς και το 2012 η πτώση της κίνησης των επιβατών στις κύριες ακτοπλοϊκές γραμμές φτάνει το 23,3%, στα Ι.Χ. το 29,7% και στα φορτηγά το 24,8%.
Από την άλλη πλευρά, η αύξηση της τιμής των καυσίμων την τριετία 2009/2012 ξεπερνάει το 100%. Η κατανάλωση των ακτοπλοϊκών εταιρειών τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και στην αγορά της Αδριατικής υπολογίζεται σε 1.000.000 τόνους, κάτι το οποίο σημαίνει ότι μόνο το 2012 οι εταιρείες επιβαρύνθηκαν κατά 100 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2011 και κατά 300 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2009.


Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth