Σε κίνδυνο η ανθρώπινη ασφάλεια στη θάλασσα
Πιο συγκεκριμένα, στο άρθρο 29 προβλέπεται η δραστική μείωση των ναυτεργατών των γενικών υπηρεσιών (μαγείρων, καμαρότων κ.ά.) από τα επιβατηγά - οχηματατωγά πλοία, από την οργανική σύνθεση, που σημαίνει ότι είτε θα βρεθούν στην ανεργία, ή θα αποδεχτούν να δουλεύουν χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα. Ενώ με τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, τίθεται σε κίνδυνο και η προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Στο άρθρο 36 τελειώνει με την υποχρεωτική 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση καθώς προβλέπει «ευελιξία» στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια όπως, για παράδειγμα, δρομολογήσεις πλοίων για «ορισμένο χρονικό διάστημα», δηλαδή όσο συμφέρει τον εφοπλιστή, τροποποιήσεις ή διακοπές δρομολογίων πλοίων για ορισμένο διάστημα επίσης ανάλογα με τα συμφέροντα των εφοπλιστών.
Επιπλέον, το ίδιο νομοσχέδιο παραδίδει το Λιμενικό Σύστημα, τις υποδομές και τις πύλες της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο, που το καλεί διά μέσου παραχωρήσεων να επενδύσει με πιλότο το εργασιακό καθεστώς της COSCO το οποίο διαφημίζεται ως πρότυπο.
Οι ταξικές ναυτεργατικές Ενώσεις με δελτίο Τύπου τους επισημαίνουν ότι επιπρόσθετα η κυβέρνηση «στις κατευθύνσεις της ΕΕ, της τρόικας προωθεί την κατάργηση της ΕΓΣΣΕ και των κλαδικών συμβάσεων», ενώ με το νομοσχέδιο του ΥΝΑ εκχωρούνται στο μεγάλο κεφάλαιο «τομείς οικονομικής και κοινωνικής δραστηριότητας αλλά και τα ίδια τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας, υπονομεύοντας τα ναυτεργατικά - εργατικά δικαιώματα, τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τις αναπτυξιακές δυνατότητες προς όφελος των εργαζομένων της χώρας μας».
Καλούν τα Εργατικά Κέντρα, τις Ομοσπονδίες, τα σωματεία, τους φορείς «να καταδικάσουν την πολιτική της βίας και της τρομοκρατίας, της κατάργησης των ΣΣΕ και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων. Να συντονίσουμε τη δράση μας με πολύμορφους αγώνες και απεργιακούς αγώνες για την υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και κλαδικών Συμβάσεων», για να πάρει πίσω η κυβέρνηση το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, «για σύγχρονες - ασφαλείς θαλάσσιες - εναέριες - επίγειες συγκοινωνίες από εργαζόμενους με συνδικαλιστική οργάνωση - ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες».
Τα σωματεία για την οργάνωση και προετοιμασία της απεργίας καλούν σε σύσκεψη την Τρίτη 29 Γενάρη στις 10.30 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.
Στο άρθρο 36 τελειώνει με την υποχρεωτική 10μηνη επάνδρωση και δρομολόγηση καθώς προβλέπει «ευελιξία» στα ακτοπλοϊκά δρομολόγια όπως, για παράδειγμα, δρομολογήσεις πλοίων για «ορισμένο χρονικό διάστημα», δηλαδή όσο συμφέρει τον εφοπλιστή, τροποποιήσεις ή διακοπές δρομολογίων πλοίων για ορισμένο διάστημα επίσης ανάλογα με τα συμφέροντα των εφοπλιστών.
Επιπλέον, το ίδιο νομοσχέδιο παραδίδει το Λιμενικό Σύστημα, τις υποδομές και τις πύλες της χώρας στο μεγάλο κεφάλαιο, που το καλεί διά μέσου παραχωρήσεων να επενδύσει με πιλότο το εργασιακό καθεστώς της COSCO το οποίο διαφημίζεται ως πρότυπο.
Σύσκεψη την Τρίτη
Καλούν τα Εργατικά Κέντρα, τις Ομοσπονδίες, τα σωματεία, τους φορείς «να καταδικάσουν την πολιτική της βίας και της τρομοκρατίας, της κατάργησης των ΣΣΕ και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων. Να συντονίσουμε τη δράση μας με πολύμορφους αγώνες και απεργιακούς αγώνες για την υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης και κλαδικών Συμβάσεων», για να πάρει πίσω η κυβέρνηση το νομοσχέδιο του ΥΝΑ, «για σύγχρονες - ασφαλείς θαλάσσιες - εναέριες - επίγειες συγκοινωνίες από εργαζόμενους με συνδικαλιστική οργάνωση - ΣΣΕ - Κοινωνική Ασφάλιση, που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες».
Τα σωματεία για την οργάνωση και προετοιμασία της απεργίας καλούν σε σύσκεψη την Τρίτη 29 Γενάρη στις 10.30 το πρωί στα γραφεία της ΠΕΜΕΝ.
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....