Κρατικά εμπόδια σε ακτοπλοΐα
Μόλις το 5% του συνολικού προβλήματος της ακτοπλοΐας επιλύει ο πρόσφατος νόμος του υπουργείου Ναυτιλίας, δήλωσε χθες ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας στο συνέδριο Posidonia Sea Tourism Forum.
Αν και διαβεβαίωσε ότι φέτος το καλοκαίρι δεν θα μειωθούν τα δρομολογημένα πλοία και ο αριθμός των συνδέσεών τους με τα νησιά, ωστόσο είπε ότι τα οικονομικά στοιχεία των εταιρειών της ακτοπλοΐας -που το 2012 παρουσίασαν ζημίες της τάξεως του 1 δισ. ευρώ- επιβάλλουν την αποχώρηση και την πώληση πλοίων στη συνέχεια. Ο ίδιος επανέλαβε ότι είναι αναγκαίο να μειωθούν ο ΦΠΑ, οι κρατήσεις υπέρ τρίτων στα εισιτήρια και οι υποχρεωτικές εκπτώσεις προς διάφορες κατηγορίες επιβατών, ενώ μίλησε για μείωση των δρομολογίων προς τα νησιά που δεν έχουν εμπορική κίνηση.
Τοπική αυτοδιοίκηση <<Η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να περιορίσει τις απαιτήσεις στην κάλυψη των αναγκαίων συγκοινωνιακών αναγκών των νησιών, διαφορετικά θα πρέπει να συμμετάσχει στο κόστος κάλυψης των εξόδων των δρομολογίων των πλοίων, είπε ο κ. Σακέλλης και πρόσθεσε: «Σε μία περίοδο κρίσης δεν μπορούμε να μιλάμε για πολυτέλειες και μάλιστα όταν δεν θέλουμε να τις πληρώνουμε». Η θέση του ΣΕΕΝ έχει ιδιαίτερη σημασία καθώς το υπουργείο Ναυτιλίας έχει ξεκινήσει διαδικασία διαβούλευσης για την αναδιάρθρωση των άγονων γραμμών με στόχο τον περιορισμό των κρατικών επιδοτήσεων για την κάλυψή τους. Ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επέκρινε χθες το υπουργείο Οικονομικών ότι μείωσε τα μισθώματα των πλοίων χωρίς καμία προηγούμενη μελέτη, με αποτέλεσμα σε πολλούς διαγωνισμούς να μην υποβάλλονται προσφορές από τις εταιρείες.
Γιότινγκ
Το περίπλοκο, δειλό και συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό και ρυθμιστικό καθεστώς, το οποίο διέπει το ελληνικό γιότινγκ, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς υποδομές στις υπάρχουσες μαρίνες στερούν από τη χώρα δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν από ομιλητές στο συνέδριο Posidionia. Σύμφωνα με μελέτη του LSE, η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ την ίδια ώρα χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία έχουν έσοδα 4,58 δισ. ευρώ από σκάφη άνω των 25 μέτρων, τα οποία μάλιστα αποτελούν τη μειοψηφία του κλάδου. Από την ίδια κατηγορία σκαφών η Ελλάδα έχει έσοδα 160 εκατ. ευρώ, ποσό δυσανάλογα μικρό σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Ο γ.γ. του ΕΟΤ, Π. Λειβαδάς, ανέφερε ότι αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η ανάπτυξη του γιότινγκ και γι' αυτό τον λόγο σχεδιάζει και λαμβάνει σειρά μέτρων για την ανασυγκρότηση του κλάδου, αίροντας γραφειοκρατικά εμπόδια και ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων.
Το περίπλοκο, δειλό και συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό και ρυθμιστικό καθεστώς, το οποίο διέπει το ελληνικό γιότινγκ, σε συνδυασμό με τις ελλιπείς υποδομές στις υπάρχουσες μαρίνες στερούν από τη χώρα δισεκατομμύρια ευρώ σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα όσα αναφέρθηκαν από ομιλητές στο συνέδριο Posidionia. Σύμφωνα με μελέτη του LSE, η ελληνική οικονομία είναι αποδέκτης μόλις 600 εκατ. ευρώ τον χρόνο, ενώ την ίδια ώρα χώρες όπως η Ισπανία, η Γαλλία, η Ιταλία έχουν έσοδα 4,58 δισ. ευρώ από σκάφη άνω των 25 μέτρων, τα οποία μάλιστα αποτελούν τη μειοψηφία του κλάδου. Από την ίδια κατηγορία σκαφών η Ελλάδα έχει έσοδα 160 εκατ. ευρώ, ποσό δυσανάλογα μικρό σε σχέση με τις ανταγωνίστριες χώρες. Ο γ.γ. του ΕΟΤ, Π. Λειβαδάς, ανέφερε ότι αποτελεί προτεραιότητα της κυβέρνησης η ανάπτυξη του γιότινγκ και γι' αυτό τον λόγο σχεδιάζει και λαμβάνει σειρά μέτρων για την ανασυγκρότηση του κλάδου, αίροντας γραφειοκρατικά εμπόδια και ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων.
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....