Υπουργός Ναυτιλίας, δεν θα αυξηθεί στα επίπεδα του 10% και 15% για κατώτερα πληρώματα και αξιωματικούς.
Μήνυμα στην ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας ότι δεν πρόκειται να αποδεχθεί καμία αλλαγή στο φορολογικό των ναυτικών και στο θεσμικό πλαίσιο εργασίας τους σε ακτοπλοΐα και ποντοπόρο ναυτιλία έστειλε χθες το 28ο Τακτικό Συνέδριο της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας. Το κλίμα στους εκπροσώπους των ενώσεων ήταν ιδιαίτερα τεταμένο, ενώ δεν αποκλειόταν το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων του κλάδου.
Το Συνέδριο εξέλεξε στη θέση του γενικού γραμματέα της ΠΝΟ τον Γιάννη Χαλά, που θα διανύσει την πέμπτη συνεχόμενη θητεία του, η οποία θα λήξει το 2017. Ο κ. Χαλάς αναδεικνύεται πλέον στο μακροβιότερο επικεφαλής συνδικαλιστικής οργάνωσης σε όλο φάσμα του συνδικαλιστικού κινήματος.
Ο γ.γ. της ΠΝΟ έλαβε το σύνολο των ψήφων από τους παρόντες αντιπροσώπους, ενώ οι αντιπρόσωποι της ΠΕΜΕΝ (μηχανικοί) και της ΠΕΝΕΝ (ναύτες) χθες δεν συμμετείχαν στις διαδικασίες του συνεδρίου.
ΔυναμικάΜετά την εκλογή του, ο κ. Χαλάς δήλωσε ότι θα πρέπει όλοι ενωμένοι οι ναυτικοί να βρουν τις λύσεις στον δύσκολο δρόμο που έχουν μπροστά τους. Ο ίδιος, μάλιστα, έκανε λόγο για δυναμική στάση τους απέναντι στα προβλήματά τους, λέγοντας ότι δεν αποκλείεται να φθάσουν στα άκρα για να διεκδικήσουν τη λύση τους, αν η κυβέρνηση απορρίψει όλα τα αιτήματά τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, με τον επανεκλεγέντα γ.γ. της ΠΝΟ επικοινώνησε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας, ο οποίος φέρεται να εξέφρασε την εκτίμηση ότι τελικά η φορολογία των ναυτικών δε θα αυξηθεί στα επίπεδα του 10% και 15% για κατώτερα πληρώματα και αξιωματικούς.
Διάλογος Το τακτικό συνέδριο της ΠΝΟ επαναβεβαίωσε την απόφαση της διοίκησής του να μη συμμετέχει στη διαδικασία του κοινωνικού διαλόγου, που θέλει να εγκαινιάσει ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης για τα θέματα της ναυτεργασίας. Συγκεκριμένα, δε θα συναινέσει στη μείωση των σημερινών επιπέδων ναυτικής εργασίας προκειμένου να προσαρμοστούν στα ελάχιστα επίπεδα, τα οποία ορίζονται από τη διεθνή συνθήκη της MLC, όπως αυτή επικυρώθηκε πρόσφατα από τη Βουλή.
Επίσης, το συνέδριο αποφάσισε να μην αποδεχθεί αλλαγές στο Π.Δ. 177/74 για τις οργανικές συνθέσεις στην ακτοπλοΐα, στη δεκάμηνη απασχόληση των ναυτικών και στην ελληνομάθεια, δηλαδή στα δύο τουλάχιστον από τα ζητήματα για τα οποία φέρεται να θέλει να νομοθετήσει το υπουργείο Ναυτιλίας. Με το δεδομένο, μάλιστα, ότι τόσο στο σκέλος του ΦΠΑ όσο και των καυσίμων, το υπουργείο Ναυτιλίας δεν είχε θετικά αποτελέσματα στις προσπάθειες του για μειώσεις, θεωρείται βέβαιο πλέον ότι θα ρίξει μεγάλο βάρος της πολιτικής του για την ακτοπλοΐα στη συμπίεση του εργατικού κόστους.
Της Αγγελικής Καλλή http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=112959756
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....