Αύριο στη Ρόδο ημερίδα για τον εξορθολογισμό του δικτύου συγκοινωνιών
Ο εξορθολογισμός του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που ήταν και ένα από τα βασικά θέματα που είχε απασχολήσει μέχρι πρόσφατα και τη σχετική επιτροπή για την αντιμετώπιση των προβλημάτων στην ακτοπλοΐα, θα είναι το κεντρικό θέμα ημερίδας που διοργανώνεται την Πέμπτη στο Ρόδο, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Νικόλαου Λίτινα.
Στην ημερίδα αναμένεται να συμμετάσχει ο Γενικός Γραμματέας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής Δημήτρης Χαλκιώτης, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Γιάννη Μαχαιρίδης, εκπρόσωποι επιμελητηρίων και ακτοπλοϊκών εταιριών καθώς και οι δήμαρχοι Πάτμου, Αγαθονησίου, Λειψών, Λέρου, Καλύμνου, Κω, Αστυπάλαιας, Νισύρου, Τήλου, Σύμης, Χάλκης, Ρόδου, Κάσου, Καρπάθου και Μεγίστης.
Οι προτάσεις των τοπικών αρχόντων των νησιών για το ακτοπλοϊκό δίκτυο, όπως και των ακτοπλοϊκών εταιρειών και εκπροσώπων, αναμένεται να συγκεντρωθούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου και θα διανεμηθούν σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.
Την επόμενη ημέρα αναμένεται να συνεδριάσει στη Ρόδο και το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που αναμένεται να εξετάσει θέματα νέας στρατηγικής, που σχεδιάζονται από τις ακτοπλοϊκές εταιρείες και τους ξενοδόχους, σε σχέση με την οικονομική κρίση.
Ηδη πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, μετά την αύξηση της τιμής στα ακτοπλοϊκά καύσιμα από τα ΕΛΠΕ και τη μείωση της επιβατικής κίνησης λόγω κρίσης, έχουν αναλάβει πρωτοβουλίες πάνω σε αυτό το θέμα, μειώνοντας ήδη τις ταχύτητες στα πλοία, ενώ δεν αποκλείεται κάποιες να προχωρήσουν και σε μειώσεις των ελεύθερων δρομολογίων.
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Attica Group και μέλος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλη Σακέλη, ο μετρικός τόνος με τον ΦΠΑ πωλείται από τις αρχές του 2012 στις ακτοπλοϊκές εταιρείες στα 640 ευρώ, ενώ μέχρι τέλος του 2011 ήταν στα 500 ευρώ, αύξηση 28%.
Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών αναφέρουν ότι τα δύο τελευταία χρόνια, τα ΕΛΠΕ έχουν προχωρήσει σε αύξηση στην τιμή των ακτοπλοϊκών καυσίμων κατά 120%.
Πονοκέφαλο για τις περισσότερες εταιρείες αποτελεί, επίσης, ο νέος τύπος καυσίμου τύπου cracked που δίνεται από ΕΛΠΕ, καθώς μπορεί να περιέχει χαμηλότερη περιεκτικότητα σε θείο, ωστόσο θα αυξήσει το λειτουργικό κόστος των πλοίων, καθώς θα χρειάζονται μεγαλύτερη συντήρηση οι μηχανές.