MOTORMAN » - Παρασκευή 6 Απριλίου 2012 - 15:31
Στο τραπέζι το αίτημα για δρομολόγηση πλοίου στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά

Ζητήματα δρομολογήσεων, αναμένεται να τεθούν στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) στη Νάξο την Παρασκευή, υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας Νικόλαου Λίτινα.

Οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες, σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη, αντιμετωπίζουν σοβαρό κίνδυνο μη ομαλής συνέχισης της λειτουργίας τους, αφού οι ζημιές το 2011 έφθασαν τα 210 εκατ. ευρώ λίγο χαμηλότερα από το 2010 που ήταν 215 εκατ. ευρώ.

Στη συνεδρίαση αναμένεται να κατατεθεί εκ νέου η πρόταση των "Μινωικών" για τη δρομολόγηση του πλοίου "Olympia Palace" στη γραμμή Πειραιάς-Χανιά, έως τις 31/11/2013 την οποία λειτουργεί τα τελευταία χρόνια μόνο η ANEK.

Η γνωμοδότηση του ΣΑΣ για το συγκεκριμένο θέμα όπως και για τα υπόλοιπα αιτήματα τροποποίησης δρομολογίων η αλλαγών αναμένεται να είναι έτοιμη σε περίπου 10 ημέρες και θα εξεταστεί από την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση των Μινωϊκών που ζητεί τη δρομολόγηση του πλοίου Olympia Palace είχε ξαναθέσει το ίδιο αίτημα και στη προηγούμενη συνεδρίαση του ΣΑΣ.

Πηγές από το υπουργείο, αναφέρουν ότι η εταιρεία είναι εκπρόθεσμη, καθώς θα έπρεπε να είχε υποβληθεί το συγκεκριμένο αίτημα έως τις 31/01 του 2012, κάτι που δεν έγινε.

Σημειώνεται ότι την Πέμπτη στη Νάξο πραγματοποιήθηκε επίσης ημερίδα με τη συμμετοχή των ακτοοπλόων και δημάρχων των νησιών, με θέμα "το ακτοπλοϊκό δίκτυο στις Κυκλάδες-Προβλήματα και προοπτικές ανάπτυξης".

Στην ημερίδα κατέθεσαν τις προτάσεις στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, δήμαρχοι νησιών και τοπικοί φορείς.

Για το ίδιο θέμα έχουν πραγματοποιηθεί άλλες δύο ημερίδες και το υπουργείο Ανάπτυξης, συγκεντρώνει όλες τις προτάσεις προκειμένου να προχωρήσει σε αναδιάταξη ολόκληρου του συστήματος των δρομολογίων και την οικοδόμηση ενός νέου τρόπου των μεταφορών με πλοία προς τα νησιά. 

Δεν αποκλείεται να γίνει εφαρμογή του μοντέλου των κυκλικών δρομολογίων στο οποίο ένα πλοίο θα συνδέει τον Πειραιά με ένα μεγάλο νησί και από εκεί θα ξεκινούν τοπικά δρομολόγια για τα μικρά νησιά των λεγόμενων άγονων γραμμών.

Φέτος, η επιδότηση για τις άγονες γραμμές φθάνει στα 93 εκατ.ευρώ ωστόσο πολλές εταιρείες επικαλούμενες το κόστος αύξησης των καυσίμων και τη μείωση της επιβατικής κίνησης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα βιωσιμότητας.

Η υπουργός Ανάπτυξης και Ναυτιλίας Άννα Διαμαντοπούλου στη διάρκεια συναντήσεων που είχε με στελέχη του υπουργείου για θέματα ναυτιλίας, σημείωσε ότι πρόθεση του υπουργείου σε σχέση με τα προβλήματα της Ακτοπλοΐας είναι το μεταφορικό κόστος της ξηράς να ισοδυναμεί με το μεταφορικό κόστος και στη θάλασσα και έδωσε σχετικές οδηγίες στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Αυτό που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση είναι να εξασφαλίσει με ευρωπαϊκά προγράμματα και σε σχέση με τη Συνθήκη της Λισαβόνας το μεγαλύτερο κόστος των επιδοτήσεων για τις άγονες γραμμές να καλύπτεται μέσω ευρωπαϊκών κονδυλίων.




http://www.nooz.gr/greece/sto-trapezi-to-aitima-gia-dromologisi-ploiou-sti-grammi-peiraias---xania




Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth