MOTORMAN » - Τετάρτη 12 Δεκεμβρίου 2012 - 17:37
Μιχάλης Σακέλλης τα προβλήματα της ακτοπλοΐας οφείλονται:

Προβλήματα επιβίωσης αντιμετωπίζει η  επιβατηγός ναυτιλία  κάποια από τα οποία ήταν διαφαινόμενα και έχουν επισημανθεί επανειλημμένως στους αρμοδίους για περισσότερα από 10 χρόνια, ενώ κάποια άλλα ήταν αδύνατον να έχουν προβλεφθεί όπως π.χ. οι τιμές των καυσίμων.

Τα δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων έβαλε ο διευθύνων σύμβουλος της Blue Star Ferries και πρόεδρος  του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης μιλώντας σε ναυτιλιακό συνέδριο


τα προβλήματα της ακτοπλοΐας οφείλονται:


• στην υπερβολική αύξηση των τιμών των καυσίμων οι οποίες έχουν διπλασιασθεί μέσα σε τρία χρόνια

• Στην μη προσαρμογή των μισθωμάτων των γραμμών Δημόσιας Υπηρεσίας στις αυξημένες τιμές των καυσίμων και των άλλων εξόδων εκμετάλλευσης.


• στους ακριβούς ναύλους που διαμορφώνονται σαν αποτέλεσμα της υψηλής φορολόγησης

• στην μείωση της κίνησης η οποία το 2012 σε σχέση με το 2009 εκτιμάται στο 25%

• στην αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων και την αδυναμία των τραπεζών να ενισχύσουν την ρευστότητα των εταιρειών.

«Οι συνέπειες των προβλημάτων αυτών αποτυπώνονται στα ετήσια ζημιογόνα αποτελέσματα των εισηγμένων εταιρειών οι οποίες εξυπηρετούν το 85% του Ακτοπλοϊκού μεταφορικού έργου στο Αιγαίο και σήμερα το 100% τής γραμμής Ελλάδας Ιταλίας.

Το 2011 οι ζημίες ανήλθαν σε 236 εκατ. ευρώ ενώ και για το 2012 αναμένονται εξίσου αρνητικά αποτελέσματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 20ο9/2012 υπολογίζεται ότι θα φθάσουν τα 7620εκ στις οποίες εάν προσθέσουμε και τα αποτελέσματα των μη εισηγμένων εταιρειών φθάνουμε σχεδόν τα 900 εκ.» τόνισε ο Μιχάλης Σακέλλης και προσέθεσε:  

«Τα αποτελέσματα της κρίσης ήδη είναι ορατά, παράδειγμα η μείωση των ταχυτήτων σε όλες τις γραμμές, η αποχώρηση πλοίου από τα Δωδεκάνησα, η μη καθημερινή εξυπηρέτηση της Ικαρίας και Σάμου, η διακοπή της γραμμής Πειραιά Ρεθύμνου, η διακοπή των δρομολογίων της Εταιρείας Στρίντζη στην Κεφαλονιά κτλ.

Δυστυχώς οι επόμενοι μήνες θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμοι και δεν αποκλείεται να υπάρξει και αντικειμενική αδυναμία εκτέλεσης πολλών δρομολογίων».
Όσο αφορά τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν ο πρόεδρος του ΣΕΕΝ επεσήμανε:

«Για να εξασφαλίσουμε την κανονική εκτέλεση των δρομολογίων μας πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα: Πρώτο μέτρο είναι η μείωση του ΦΠΑ στα επίπεδα αυτού των ξενοδοχείων. Επίσης πρέπει να μειωθούν δραστικά τα λιμενικά τέλη στο βαθμό που πραγματικά επενδύονται προς όφελος των επιβατών και να μελετηθεί η κατάργηση του επίναυλου που επιβαρύνει τα εισιτήρια με 3%.

Παράλληλα πρέπει να επιταχυνθούν οι διαδικασίες σχετικά με τον εκσυγχρονισμό του θεσμικού μας πλαισίου» και συμπλήρωσε:

«Η εκτέλεση δρομολογίων την χειμερινή περίοδο από ταχύπλοα πλοία ενώ δεν υπάρχει μεταφορικό έργο, είναι καταστρεπτική, αυξάνει το κόστος λειτουργίας των πλοίων άρα και τα εισιτήρια. Επιπλέον οι στρεβλώσεις αυτές οδηγούν σε τάσεις οριστικής απομάκρυνσής τους όπως παρατηρήθηκε το 2011, με αποτέλεσμα τελικά να μειώνονται οι θέσεις εργασίας για τους έλληνες ναυτικούς.

Σε ότι αφορά τα συμβατικά πλοία η θέση μας είναι υπέρ της 10μηνης ή και περισσότερης δρομολόγησης με δυνατότητα εκτέλεσης εποχιακών δρομολογίων μόνο από τις εταιρείες που εξυπηρετούν μια συγκεκριμένη  γραμμή όλο τον χρόνο 




πηγή  http://www.protothema.gr/economy/article/?aid=243096

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth