Τέλος πλεύσης στα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία άνω των 12 μέτρων
Σε όλα τα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής με το που πιάνουν ελληνικό λιμάνι, θα επιβάλλεται το Τέλος Πλεύσης και Παραμονής, θα επιμερίζεται ανάλογα με τον χρόνο παραμονής τους στα ελληνικά χωρικά ύδατα, ενώ θα επιβαρύνεται ο ιδιοκτήτης του σκάφους αναψυχής ανεξαρτήτως αν είναι φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία.
Μιλώντας το πρωί της Τετάρτης στον ΒΗΜΑ 99,5, ο υπουργός Ναυτιλίας Κ. Μουσουρούλης, είπε ότι θα επιβάλλεται τίμημα τόσο για την πλεύση όσο και για τη στάθμευση και εκτίμησε ότι τα έσοδα για το Δημόσιο από τη νέα ρύθμιση θα είναι «τεράστια».
Όπως είπε, ο φόρος πολυτελείας απέδιδε μηδενικά έσοδα για το Δημόσιο και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το 2010 εισπράχθηκαν 34.500 ευρώ, ενώ είχαν προϋπολογιστεί έσοδα της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με «Τα Νέα», από το τέλος θα εξαιρούνται επαγγελματικά πλοία αναψυχής ανεξαρτήτως μήκους, μηχανοκίνητα ιδιωτικά έως 12 μέτρα και ιστιοφόρα ιδιωτικά έως 15 μέτρα με ελληνική σημαία ή σημαία χώρας ΕΕ.
Για τα μηχανοκίνητα ιδιωτικά πλοία αναψυχής πάνω από 12 μέτρα, το τέλος κυμαίνεται από 200 έως και 500 ευρώ ανά μέτρο και για τα ιστιοφόρα άνω των 15 μέτρων από 200 έως και 400 ευρώ ανά μέτρο.
Οι συγκεκριμένες διατάξεις που πρόκειται να καταργηθούν αφορούν τον λεγόμενο ειδικό φόρο ιδιωτικών πλοίων αναψυχής ο οποίος καθιερώθηκε το 2010 και είναι επαχθέστερος του προωθούμενου Τέλους Πλεύσης και Παραμονής.
Είναι ετήσιος και δεν επιμερίζεται ανάλογα με το χρόνο παραμονής στα ελληνικά χωρικά ύδατα, επιβάλλεται σε μηχανοκίνητα άνω των 10 μέτρων (και όχι άνω των 12 που θα προβλέπει το νέο Τέλος) και ιστιοφόρα άνω των 15 μέτρων, με υψηλότερα ποσά ανά μέτρο.
Παράλληλα, όπως προκύπτει από την ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών, θα καταργηθεί και ο φόρος πολυτελείας 10% που επιβάλλεται κατά την αγορά σκαφών αναψυχής.
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....