Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες έχουν ζημίες ύψους 900 εκατ. ευρώ.
Η πίεση της κυβέρνησης προς τις τράπεζες να καταβάλουν τα δεδουλευμένα των ναυτικών που αγγίζουν τα 20 εκατομμύρια ευρώ, έφερε στην επιφάνεια αυτό που όλοι γνωρίζουν αλλά πολύ λίγο συζητούν δημοσία ίσως γιατί το θεωρούν πλέον δεδομένο. Κάτι σαν τον αέρα που αναπνέουμε. Ειδικότερα η ελληνική ακτοπλοία είναι υπό τον πλήρη έλεγχο των τραπεζών που στην ουσία έχουν αποκτήσει και την ιδιότητα του ακτοπλόου.
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εισηγμένες και μη, έχουν συσσωρεύσει στο διάστημα 2009-2012 ζημίες ύψους 900 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός τους είναι στα ύψη.
«Ευτυχώς που από την άλλη πλευρά υπάρχει η ανοχή των Τραπεζών και επιβιώνει έστω και προσωρινά η ακτοπλοϊκή οικογένεια. Ο κίνδυνος όμως παραμένει άμεσος και συνεχής» επισημαίνει στο newmοney.gr υψηλόβαθμο στέλεχος της ακτοπλοϊας: «Θα διερωτηθείτε: Οι τραπεζίτες είναι αφελείς; ΟΧΙ!!
Απλά καλύπτονται ακόμη από τις τιμές των πραγματικών αξιών των επιβατηγών πλοίων στη διεθνή αγορά, αφού τα πλοία αυτά διατηρούν τις τιμές της πραγματικής αξίας τους, υψηλές λόγω του νεαρού της ηλικίας τους και λόγω της καλής και ασφαλέστατης κατασκευής και συντήρησής ολόκληρου σχεδόν του επιβατηγού στόλου».
Συγχωνεύσεις
Μπορεί η ακτοπλοΐα να βουλιάζει στα προβλήματα και τα χρέη της και ο κίνδυνος να πτωχεύσει αφήνοντας τα ελληνικά νησιά χωρίς συγκοινωνία να είναι πλέον ορατός όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου όμως υπάρχει πλέον και η άλλη άποψη σύμφωνα με την οποία θα εμφανιστούν νέοι παίκτες- επιχειρηματίες στο προσκήνιο.
«Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Είμαστε παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες ακόμη και στελέχη ναυτιλιακών να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις γραμμές. Και τώρα με τις ναυλώσεις πλοίων και όχι με αγορές δεν χρειάζονται μεγάλα ποσά» επισημαίνουν οι θιασώτες της θέσης αυτής.
Οι συγχωνεύσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας τονίζει στους συνομιλητές του ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου.
Και στην πλευρά των ακτοπλόων κερδίζει έδαφος η άποψη αυτή η οποία έχει δοκιμαστεί και στην πράξη με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ - Attica Group στην Αδριατική και στη γραμμή του Ηρακλείου Κρήτης, όπου οι δύο εταιρείες μείωσαν σημαντικά τις ζημίες προηγούμενων ετών.
Πηγή: newmoney.gr
Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εισηγμένες και μη, έχουν συσσωρεύσει στο διάστημα 2009-2012 ζημίες ύψους 900 εκατ. ευρώ. Ο δανεισμός τους είναι στα ύψη.
«Ευτυχώς που από την άλλη πλευρά υπάρχει η ανοχή των Τραπεζών και επιβιώνει έστω και προσωρινά η ακτοπλοϊκή οικογένεια. Ο κίνδυνος όμως παραμένει άμεσος και συνεχής» επισημαίνει στο newmοney.gr υψηλόβαθμο στέλεχος της ακτοπλοϊας: «Θα διερωτηθείτε: Οι τραπεζίτες είναι αφελείς; ΟΧΙ!!
Απλά καλύπτονται ακόμη από τις τιμές των πραγματικών αξιών των επιβατηγών πλοίων στη διεθνή αγορά, αφού τα πλοία αυτά διατηρούν τις τιμές της πραγματικής αξίας τους, υψηλές λόγω του νεαρού της ηλικίας τους και λόγω της καλής και ασφαλέστατης κατασκευής και συντήρησής ολόκληρου σχεδόν του επιβατηγού στόλου».
Συγχωνεύσεις
Μπορεί η ακτοπλοΐα να βουλιάζει στα προβλήματα και τα χρέη της και ο κίνδυνος να πτωχεύσει αφήνοντας τα ελληνικά νησιά χωρίς συγκοινωνία να είναι πλέον ορατός όπως υποστηρίζουν στελέχη του κλάδου όμως υπάρχει πλέον και η άλλη άποψη σύμφωνα με την οποία θα εμφανιστούν νέοι παίκτες- επιχειρηματίες στο προσκήνιο.
«Δεν κινδυνεύει η συγκοινωνία. Κινδυνεύουν οι εταιρείες. Είμαστε παγκόσμια ναυτιλιακή δύναμη και σίγουρα θα εμφανιστούν επιχειρηματίες ακόμη και στελέχη ναυτιλιακών να βάλουν πλοία και να καλύψουν τις γραμμές. Και τώρα με τις ναυλώσεις πλοίων και όχι με αγορές δεν χρειάζονται μεγάλα ποσά» επισημαίνουν οι θιασώτες της θέσης αυτής.
Οι συγχωνεύσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να επιτευχθούν οικονομίες κλίμακας τονίζει στους συνομιλητές του ο υπουργός ναυτιλίας και Αιγαίου.
Και στην πλευρά των ακτοπλόων κερδίζει έδαφος η άποψη αυτή η οποία έχει δοκιμαστεί και στην πράξη με χαρακτηριστικότερο το παράδειγμα της κοινοπραξίας ΑΝΕΚ - Attica Group στην Αδριατική και στη γραμμή του Ηρακλείου Κρήτης, όπου οι δύο εταιρείες μείωσαν σημαντικά τις ζημίες προηγούμενων ετών.
Πηγή: newmoney.gr
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....