Ξεκίνησε η συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπ. Ναυτιλίας στη Βουλή
Με το νομοσχέδιο για την ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας δεν καταργείται η υποχρεωτική δεκάμηνη δρομολόγηση στην ακτοπλοΐα υπογράμμισε χθες ο αρμόδιος υπουργός, Κώστας Μουσουρούλης, διευκρινίζοντας ότι κύριος στόχος του νέου πλέγματος ρυθμίσεων στην ακτοπλοΐα είναι να προσαρμοστεί η κατάσταση των δρομολογίων στη διαμορφούμενη ζήτηση, ειδικά την περίοδο του χειμώνα.
«Είναι σαφές ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα επιλογής πλοίου, όπως επίσης και ότι σε εποχές αύξησης της ζήτησης θα πρέπει να δίνεται η δυνατότητα ενός επιπλέον πλοίου» ανέφερε χθες ο υπουργός Ναυτιλίας κατά τη συζήτηση και ψήφιση επί της αρχής του σχετικού νομοσχεδίου στην κοινοβουλευτική επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου.
Ο υπουργός αντέκρουσε μάλιστα τις αιτιάσεις των κομμάτων της αντιπολίτευσης σχετικά με την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης λέγοντας ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από το νομοσχέδιο. Ο κ. Μουσουρούλης κάλεσε μάλιστα όλες τις πτέρυγες της Βουλής να μην αντιμετωπίζουν την ακτοπλοΐα με τη λογική της ποντοπόρου ναυτιλίας σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «η ακτοπλοΐα είναι στην ουσία ένα θαλάσσιο ΚΤΕΛ, έτσι πρέπει να την αντιμετωπίζουμε».
Στο ίδιο πλαίσιο, μάλιστα, υπογράμμισε ότι ορισμένες ακτοπλοϊκές συνδέσεις δεν έχουν «καμία απολύτως λογική». Ο κ. Μουσουρούλης έδωσε, όμως, έμφαση και στις ρυθμίσεις που αφορούν τη λιμενική πολιτική επισημαίνοντας ότι το υπουργείο Ναυτιλίας, προετοιμάζει το περιβάλλον για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων στην Ελλάδα.
Αντέκρουσε δε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης που επέμειναν στη στήριξη του δημόσιας χρηματοδότησης των λιμενικών υποδομών, ξεκαθαρίζοντας ότι αν η χώρα επιμείνει στους δημόσιους όρους και αρνηθεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα σε λίγο δεν θα μπορεί ούτε καν να συντηρήσει τις υπάρχουσες υποδομές, που ξεπερνούν τις 850.
Ανάπτυξη επιχειρήσεων
Ανάπτυξη επιχειρήσεων
Ο υπουργός Ναυτιλίας υπερασπίστηκε τις διατάξεις του νομοσχεδίου (άρθρο 32) με τις οποίες απλουστεύεται το υφιστάμενο δίκαιο που ορίζει τα της εγκατάστασης γραφείων ναυτιλιακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Αντέκρουσε δε τον ισχυρισμό της αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση επιφέρει φορολογικές απαλλαγές στις συγκεκριμένες επιχειρήσεις εξηγώντας: «με το συγκεκριμένο άρθρο διακρίνουμε τις διοικητικές πράξεις από εκείνες που έχουν οικονομικό περιεχόμενο». Αναφερόμενος δε στις ρυθμίσεις που αφορούν τις συνθέσεις των πληρωμάτων ο κ. Μουσουρούλης επισήμανε ότι εκ των πραγμάτων ορισμένες ειδικότητες έχουν ακυρωθεί πλέον από τις τεχνολογικές εξελίξεις και κατηγόρησε μερίδα των βουλευτών της αντιπολίτευσης ότι με τις αιτιάσεις τους επί του συγκεκριμένου θέματος «απλώς χαϊδεύουν αυτιά».
Συμπλήρωσε, μάλιστα, ότι δεν είναι δυνατόν να συνεχίσουν να καθορίζονται οι συνθέσεις των πληρωμάτων με βάση τη νομοθεσία του 1974. Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι με τις προωθούμενες διατάξεις δεν επιβαρύνεται το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) αφού το υφιστάμενο καθεστώς παραμένει αναλλοίωτο.
Επειδή το ζήτημα της ακτοπλοΐας είναι ίσως το σημαντικότερο ζήτημα που θα απασχολήσει, τουλάχιστον την εσωτερική ναυτιλία, το επόμενο χρονικό διάστημα, χρειάζεται να καθίσουν στο τραπέζι, οι ακτοπλοϊκές ενώσεις, οι τράπεζες, η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (ΠΝΟ) και να βρεθεί μια λύση, υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ο εισηγητής της πλειοψηφίας βουλευτής, Γιάννης Πλακιωτάκης.
Εκκληση στον υπουργό Ναυτιλίας να διασφαλίσει τη μη επιβάρυνση του ΝΑΤ απηύθυνε από την πλευρά του ΠΑΣΟΚ ο βουλευτής, Κώστας Τριαντάφυλλος. Το ΠΑΣΟΚ και η ΔΗΜΑΡ τάχθηκαν, πάντως, υπέρ του νομοσχεδίου υπογραμμίζοντας ότι κινείται σε θετική κατεύθυνση. Αντίθετα η αξιωματική αντιπολίτευση καταψήφισε το νομοσχέδιο με τον βουλευτή, Νίκο Συρμαλένιο να καταγγέλλει ότι οι ρυθμίσεις «εξυπηρετούν τα συμφέροντα εφοπλιστών και ακτοπλόων» πλήττοντας ταυτόχρονα το ναυτικό επάγγελμα.
Η συζήτηση του νομοσχεδίου συνεχίζεται σήμερα στην αρμόδια επιτροπή με την ακρόαση των αρμόδιων φορέων.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ - chatzikon@naftemporiki.gr
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....