Ασυντήρητα πλοία - «κουρασμένα» σκαριά
Τελικά οι τουρίστες θα έρθουν φέτος. Είναι δεδομένο, συνηγορούν, άλλωστε, όλες οι πλευρές σε αυτό. Πώς όμως θα μετακινηθούν εντός της χώρας; Με τι πλοία θα ταξιδέψουν, σε τι δρόμους θα οδηγήσουν, με τι οχήματα θα διασταυρωθούν.
Η κρίση φέρνει περικοπές και στην ασφάλεια των μετακινήσεων και το μόνο που μπορεί πια να γίνει είναι να ελπίζουμε όλοι να περάσει αυτό το καλοκαίρι με ασφάλεια για όσους μπορέσουν να το χαρούν... Έλληνες και ξένους.
Ασυντήρητα πλοία - «κουρασμένα» σκαριά
Από θαλάσσης θα γίνει ο μεγαλύτερος όγκος των μετακινήσεων των ταξιδιωτών του θέρους. Η ακτοπλοΐα φέτος θα ζήσει μεγάλες δόξες στα καταστρώματα πλοίων που, σε μεγάλη πλειοψηφία, δεν έχουν κάνει ούτε τις σχετικές εργασίες συντήρησης.
«Το χειμώνα οι εργασίες συντήρησης που έγιναν στα πλοία της ακτογραμμής ήταν επιφανειακές, ίσα - ίσα για να δικαιολογηθεί η παραμονή τους στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη», λέει στο newpost ο πρόεδρος της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς, ο οποίος κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
«Η κατάσταση φέτος είναι πολύ χειρότερη από πέρυσι. Αν έχουμε – που θα έχουμε – έστω και λίγο περισσότερη κίνηση, με βαπόρια που κάνουν ήδη δυο και τρία δρομολόγια την ημέρα, τα πράγματα δεν θα είναι πολύ αισιόδοξα. Σίγουρα θα έχουμε απρόοπτα με ακυρώσεις δρομολογίων λόγω βλαβών, φαινόμενα που βλέπουμε κάθε χρόνο στις ελληνικές θάλασσες.
Ελπίζω να μείνουμε μόνο εκεί», καταλήγει.
Από την «τσέπη» τους συντηρούν το στόλο οι ιδιοκτήτες των ΚΤΕΛ
Ένα χρέος που ξεπερνά τα 70 εκατομμύρια ευρώ έχει αφήσει το κράτος προς τους ιδιοκτήτες ΚΤΕΛ σε ολόκληρη τη χώρα. Προέρχεται από τα απλήρωτα μαθητικά δρομολόγια αλλά και από δρομολόγια του στρατού και τη μεταφορά Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Με τα χρήματα αυτά είχαν υπολογίσει να συντηρήσουν τα οχήματα για να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του καλοκαιριού:
«Δεν θα τα χάσουμε, θα πληρωθούμε, αλλά πολύ αργότερα», λέει στο newpost ο πρόεδρος των Ιδιοκτητών ΚΤΕΛ Σοφοκλής Φάτσιος. Μέχρι να γίνει αυτό «από τα ήδη διαθέσιμα συντηρούμε τα αυτοκίνητα, αλλάξαμε λάστιχα, κάναμε τα απαραίτητα σέρβις.
Ο στόλος σε ολόκληρη τη χώρα δεν έχει ιδιαίτερα προβλήματα καθώς όλα τα αυτοκίνητα ανανεώθηκαν λίγο πριν από την Ολυμπιάδα το 2004 και είναι σχετικά μικρής ηλικίας.
Το καλοκαίρι θα κυλήσει με ασφάλεια», διαβεβαιώνει. Το κόστος μετακυλήστηκε στον εργαζόμενο.
«Οι περικοπές στις αμοιβές των οδηγών φτάνουν ακόμη και το 40%», λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων ΚΤΕΛ Κωνσταντίνος Ξύδης, ο οποίος όμως επίσης διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρξουν προβλήματα.
Οι «δρόμοι της ντροπής»
Λίγο πιο σφοδρός από τον προηγούμενο, ο φετινός χειμώνας ανέδειξε τη γύμνια του οδικού δικτύου. Οι έντονες βροχοπτώσεις που διατηρήθηκαν μέχρι και τις αρχές της Άνοιξης, σε συνδυασμό με την έλλειψη πόρων, έχουν φέρει τις περιφέρειες σε εξαιρετικά δύσκολη θέση.
Το οδικό δίκτυο της χώρας, όπου δεν έχει καταρρεύσει, καταρρέει. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η καθίζηση που υπέστη ο δρόμος Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας στα μέσα Μαρτίου. Από το δρόμο αυτό χιλιάδες αυτοκίνητα θα περάσουν το καλοκαίρι αφού οι παραλίες της Πρέβεζας είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς λόγω και των χαμηλού κόστους διακοπών που προσφέρουν τα θέρετρα της περιοχής.
Ανάλογα προβλήματα εντοπίζονται και σε οδικούς άξονες στην Καλαμάτα, την Αργολίδα, την Αρκαδία αλλά και την Εύβοια, περιοχές που δέχονται μεγάλο όγκο τουριστών.
Τα χρήματα είναι λίγα, λίγος και τα χρονικά περιθώρια έχουν ήδη στενέψει, όμως εν μέσω κρίσης η ασφάλεια των οδηγών δεν είναι προτεραιότητα.
newpost Ντίνα Καραμάνου
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....