MOTORMAN » - Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012 - 13:10
«Δόλωμα» 100.000 θέσεις εργασίας τάζουν οι εφοπλιστές


Για να άρουν τις επιφυλάξεις βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και της Δημοκρατικής Αριστεράς προκειμένου να ψηφιστεί το σχετικό νομοσχέδιο, οι εφοπλιστές υπόσχονται «στα λόγια» για τη δημιουργία τουλάχιστον 100.000 θέσεων απασχόλησης στη θάλασσα
.Δια στόματος του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρου Βενιάμη υπόσχονται πως αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις ατομικές συμβάσεις εργασίας των ναυτικών, τότε θα αυξηθούν οι θέσεις εργασίας.
Μάλιστα σε επαφές που είχε η διοίκηση της ΕΕΕ με τον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, η εφοπλιστική κοινότητα υποσχέθηκε ότι θα συνδράμει στην αύξηση των φόρων που καταβάλλει η ναυτιλία στο ελληνικό Δημόσιο και την υλοποίηση ενός φιλόδοξου προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης σε ευπαθείς ομάδες ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, 5.000.000 ευρώ θα διατεθούν και για τη βελτίωση των υποδομών στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Ως προς το …πατριωτικό τους καθήκον, υπενθυμίζεται ότι με το φορολογικό νομοσχέδιο προβλέπεται για πρώτη φορά φορολόγηση των υπό ξένη σημαία ελληνόκτητων πλοίων, των οποίων η διαχείριση γίνεται από ημεδαπές ή αλλοδαπές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελλάδα.
Εξάλλου, μετά από αντιδράσεις των Ευρωπαίων εταίρων μας, προωθείται η τροποποίηση του καθεστώτος φοροαπαλλαγών των εφοπλιστών, ενώ προωθείται αύξηση του φόρου των υπό ελληνική σημαία πλοίων, με το σύστημα tonnage tax.
Η εκτίμηση του Υπουργείου Οικονομικών είναι πως οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πληρώνουν πάνω από 100 εκατ. ευρώ σε φόρους σε ετήσια βάση.
 Όμως είναι άγνωστο κατά πόσο θα πληρώσουν οι Έλληνες εφοπλιστές αφού πάντα αιωρείται η μόνιμη απειλή περί υποστολής της ελληνικής σημαίας από τα πλοία τους και μεταφοράς των εδρών τους σε φορολογικούς παραδείσους του εξωτερικού.
Οι προφορικές δεσμεύσεις των εφοπλιστών …ότι θα πληρώσουν περισσότερους φόρους αν ψηφιστεί το νομοσχέδιο για τις ατομικές συμβάσεις και την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας των ναυτικών, είναι άγνωστο αν θα εφαρμοστούν στην πράξη.
Βλέπετε και κατά το πρόσφατο παρελθόν, ανάλογες υποσχέσεις έμειναν στα λόγια. Το 2005 η κυβέρνηση Καραμανλή επί υπουργίας Μανώλη Κεφαλογιάννη με νόμο είχε προωθήσει μέτρα για την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας ώστε να επιστρέψουν πλοία στα εθνικά νηολόγια. Με νόμο είχαν επιδοτηθεί οι ασφαλιστικές εισφορές των ναυτικών και είχαν τροποποιηθεί οι οργανικές συνθέσεις των ποντοπόρων πλοίων, μετά την υπόσχεση των εφοπλιστών ότι θα αυξήσουν τον αριθμό των υπό ελληνική σημαία πλοίων. Κάποιοι εφοπλιστές τοποθέτησαν την ελληνική σημαία σε πλοία τους, αλλά μετά από ένα μήνα, τα ξέχασαν όλα…
Τα μέτρα ίσχυσαν αλλά τα ελληνόκτητα καράβια δεν ύψωσαν τη γαλανόλευκη σημαία…
Οι υποσχέσεις των εφοπλιστών έμειναν «λόγια του αέρα».
Άλλωστε καμία κυβέρνηση δεν θα τους επέβαλε να εφαρμόσουν την υπόσχεση…

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth