MOTORMAN » , - Πέμπτη 27 Δεκεμβρίου 2012 - 16:00
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας

Τι προβλέπει το νομοσχέδιο

Στο άρθρο 17 του υπό Δημόσια Διαβούλευση νομοσχεδίου με τίτλο «Ανασυγκρότηση του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις» προβλέπονται τα εξής:

• Κατά τη διάρκεια του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής και με την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχει σε ισχύ αντίστοιχη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, δύνανται να συνάπτονται ατομικές συμβάσεις εργασίας μεταξύ του πλοιοκτήτη ή του πλοιάρχου ή του διαχειριστή ή του εκπροσώπου ή του πράκτορα του πλοίου και Ελληνα ναυτικού για ναυτολόγηση σε θέση κατώτερου πληρώματος και να συμφωνούνται ο μισθός, τυχόν λοιπές αποδοχές και οι όροι εργασίας του σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3.000 κοχ, νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/1953 (ΦΕΚ 317 Α΄) ή σε ιδιωτικά σκάφη αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας.

• Οι ρυθμίσεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν για όσους, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις, απογράφονται ως ναυτικοί ή για όσους έχουν διαγραφεί και απογράφονται ξανά, καθώς και για τους ήδη απογεγραμμένους ναυτικούς.

• Οι διατάξεις του άρθρου 12 του Ν. 3569/2007, εφαρμόζονται ανάλογα μόνο για τους ναυτικούς που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, σε φορτηγά πλοία χωρητικότητας μεγαλύτερης των 3000 κοχ., νηολογημένα σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν.δ. 2687/ 53 (ΦΕΚ 317 Α’) και σε καμία περίπτωση δεν θίγονται τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτικών από τη θαλάσσια υπηρεσία τους στο πλοίο. Η σχετική δαπάνη καλύπτεται από τον προϋπολογισμό του ΝΑΤ.

• Με απόφαση των υπουργών Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και Ναυτιλίας και Αιγαίου, καθορίζεται το ύψος του μισθού, επί του οποίου υπολογίζονται οι εισφορές πλοιοκτήτη και ναυτικού στο ΝΑΤ, υπέρ ΝΑΤ, ΤΠΚΠΕΝ, ΚΕΑΝ, ΕΛΟΕΝ, Εστίας Ναυτικών, των ναυτικών που ναυτολογούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2. Από την εφαρμογή της διάταξης του προηγούμενου εδαφίου δεν θίγεται ο καθορισμός του ύψους της σύνταξης των ναυτικών που έχουν ήδη θαλάσσια υπηρεσία, για τον υπολογισμό της οποίας λαμβάνεται υπόψη ο ευνοϊκότερος μισθός που κατεβλήθη και επί του οποίου εισπράχθηκαν εισφορές σε χρονικό διάστημα 48 μηνών εντός της τελευταίας δεκαετίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ατομικές συμβάσεις αφορούν μόνο τα κατώτερα πληρώματα των ποντοπόρων πλοίων και των σκαφών αναψυχής, δηλαδή δεν αφορούν τους αξιωματικούς των παραπάνω πλοίων και δεν αφορούν τα κατώτερα πληρώματα των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Βέβαια, αν εφαρμοστεί τέτοια ρύθμιση για τα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, τότε εύλογα οι ακτοπλόοι θα ζητήσουν να επεκταθεί η ρύθμιση και για τα ακτοπλοϊκά καράβια με το δεδομένο ότι οι εταιρείες του κλάδου έχουν ζημιές εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία χρόνια…

,

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth