MOTORMAN » , - Παρασκευή 4 Ιανουαρίου 2013 - 19:39
«Βαπτίζουν» τα αιτήματα των ακτοπλόων ως …μνημονιακές υποχρεώσεις

Με πρόσχημα το Μνημόνιο, οι υπεύθυνοι των ακτοπλοϊκών εταιρειών με …αρωγό τον υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη, επιχειρούν να ανατρέψουν τη νομοθεσία που διέπει τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, αδιαφορώντας για τους Έλληνες ναυτικούς που θα χάσουν τη δουλειά τους και για τους νησιώτες που δεν θα βρίσκουν πλοίο να ταξιδεύουν από και προς την υπόλοιπη Ελλάδα.
Εξηγούμαστε. Εδώ και χρόνια οι ακτοπλόοι διεκδικούν την πλήρη απελευθέρωση των θαλασσίων συγκοινωνιών. Δηλαδή να δρομολογούν όποτε θέλουν τα πλοία τους και να απασχολούν όσους ναυτικούς θέλουν εξασφαλίζοντας ελάχιστα όρια ασφαλούς σύνθεσης, αν και επί δεκαετίες οι ελληνικές αρχές εφαρμόζουν αυξημένα μέτρα.
Βλέπετε η Ελλάδα είναι χώρα με δεκάδες κατοικήσιμα νησιά και τα πλοία μεταφέρουν χιλιάδες επιβάτες καθημερινά και ιδίως το καλοκαίρι.
Τα πολύνεκρα ναυάγια του «Ηράκλειο» παλιότερα και του «Εξπρές Σάμινα» με τους δεκάδες νεκρούς επιβάτες, επιβάλουν τα αυξημένα μέτρα ασφαλείας που εφαρμόζονται.
Μάλιστα ο νόμος που διέπει σήμερα τις θαλάσσιες συγκοινωνίες, ο Ν. 2932/2001, ψηφίστηκε ακριβώς μετά το ναυάγιο του «Εξπρές Σάμινα» με τους 80 νεκρούς, για να διασφαλίζονται οι συνθήκες ασφαλείας αλλά και η απρόσκοπτη σύνδεση των νησιών με την ηπειρωτική χώρα.
Ο νόμος αυτός είχε ψηφιστεί το 2001 από τον τότε υπουργό Ναυτιλίας Χρήστο Παπουτσή, ενώ χρόνια μετά το 2009, ο τότε υπουργός επί κυβερνήσεως Καραμανλή Αναστάσης Παπαληγούρας είχε χαρακτηρίσει το Νόμο Παπουτσή ως ένα καλό νόμο, απορρίπτοντας το πάγιο αίτημα των ακτοπλόων για πλήρη απελευθέρωση των θαλασσίων συγκοινωνιών.
Kαι όμως τρία χρόνια μετά, η νέα κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θέλει να κάνει το χατίρι των ακτοπλόων, με πρόσχημα το Μνημόνιο.Η τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ζητά από την ελληνική κυβέρνηση μέχρι το Φεβρουάριο να έχει προχωρήσει στην αναμόρφωση του Ν. 2932/2001 και την προσαρμογή της νομοθεσίας στον Κοινοτικό Κανονισμός 3577/1992.

Αν εφαρμοστούν αυτά τα μέτρα τότε αλλάζουν άρδην οι εργασιακές σχέσεις στα ακτοπλοϊκά πλοία και χιλιάδες Έλληνες ναυτικοί κινδυνεύουν να χάσουν τις δουλειές τους από τριτοκοσμικούς αλλοδαπούς δίχως συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
Το ερώτημα που τίθεται είναι τι θα κάνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστής Μουσουρούλης; Θα δράσει ως …υπάλληλος της Κομισιόν ή ως Έλληνας Υπουργός που θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας χιλιάδων Ελλήνων ναυτικών;
Ο χρόνος θα δείξει…



,

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth