MOTORMAN » - Τετάρτη 15 Μαΐου 2013 - 23:17
4,5 ΕΚ ΕΥΡΩ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ της Cretan Lines


Στην ανάγκη εντατικοποίησης των προσπαθειών για την εξεύρεση των χρημάτων που απαιτούνται για να καλύψουν τις τρέχουσες ανάγκες, προκειμένου να επαναδρομολογηθεί στην γραμμή Ρέθυμνο – Πειραιάς το πλοίο ΕΛΛΗ Τ. κατέληξε η γενική συνέλευση του ναυτιλιακού συνεταιρισμού της Cretan Lines που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή στον κινηματογράφο «Παντελής».

Στη συνέλευση, που παρά την κρίσιμη χρονική συγκυρία και τα σοβαρά ζητήματα που βρίσκονταν στον αέρα όλο το τελευταίο διάστημα γύρω από τον συνεταιρισμό, η προσέλευση μεριδιούχων ήταν πολύ μικρή, αφού στην έναρξή της οι παρόντες δεν ξεπερνούσαν τα 250 άτομα, ενώ στο τέλος είχαν μείνει περίπου 150 άτομα.

Από την πολύωρη διαδικασία προέκυψε καταρχήν ότι το πλοίο ΕΛΛΗ Τ. δεν πρόκειται να δρομολογηθεί στη γραμμή πριν από το τέλος Μαΐου, αφού για να «δεθεί» η δεξιά μηχανή στο πλοίο χρειάζονται 20 – 25 μέρες, ενώ επιβεβαιώθηκε και από τον παρόντα ορκωτό, κ. Σαλούστρο, ότι το «άνοιγμα» της εταιρείας σήμερα είναι περίπου 4,5 εκ. ευρώ.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Νίκος Σιλιγάρδος, καθώς και το Δ.Σ. επεσήμαναν ότι άμεσα απαιτούνται 450 χιλιάδες ευρώ, προκειμένου να καλυφθούν ανάγκες και να πληρωθούν εκκρεμότητες μέχρι να ξεκινήσει δρομολόγια το πλοίο και να αρχίσει να έχει έσοδα η Cretan Lines από αυτά.

Δεν απαντήθηκε το ερώτημα ποια είναι η περιβόητη συμφωνία με τον πλοιοκτήτη Δημήτρη Τζανετάτο, που από τον Δεκέμβριο εξακολουθούν να μην αποκαλύπτουν τα μέλη του Δ.Σ., ενώ δεν έλειψαν οι στιγμές έντασης, ιδιαίτερα όταν το λόγο πήραν οι θεσμικοί, που συμμετέχουν στο διοικητικό συμβούλιο ως επίτιμα μέλη και μετέφεραν για μία ακόμα φορά την πικρία τους για το γεγονός ότι τα μέλη του Δ.Σ. τους αποκρύπτουν στοιχεία.

Είναι χαρακτηριστική η παρατήρηση του μητροπολίτη Ρεθύμνης και Αυλοποτάμου, κ.κ Ευγενίου, που δήλωσε πως ενοχλείται από το γεγονός ότι κάποιοι θεωρούν τους θεσμικούς «χαμηλής εμπιστευτικότητας», ενώ ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης τόνισε με νόημα πως οι θεσμικοί δεν είναι «ερανική επιτροπή», εννοώντας πως δεν είναι δυνατόν να καλούνται μόνο όταν το Δ.Σ. θέλει να τους ζητήσει να ηγηθούν προσπάθειας για την εξεύρεση χρημάτων.
Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η τοποθέτηση της αντιπεριφερειάρχη Ρεθύμνου, Μαίρης Λιονή, η οποία υποστήριξε ότι πρέπει το Ρέθυμνο να μάθει όλη την αλήθεια για τα όσα συμβαίνουν στον συνεταιρισμό.

Από την πλευρά του, ο αντιπεριφερειάρχης, Κώστας Λαμπρινός, ο οποίος τόνισε πως το εγχείρημα παραμένει σε μία κρίσιμη καμπή και πρότεινε να επικρατήσει η λογική και η ενότητα, προκειμένου το Ρέθυμνο να καταφέρει να αποκαταστήσει την ακτοπλοϊκή του σύνδεση.

Το «παρών» στη γενική συνέλευση έδωσαν ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, Ανδρέας Ξανθός, οι αντιπεριφερειάρχες, Μαίρη Λιονή και Κώστας Λαμπρινός, ο δήμαρχος Ρεθύμνου, Γιώργος Μαρινάκης, η αντιδήμαρχος Πέπη Μπιρλιράκη – Μαμαλάκη, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, Μίνως Αλεφαντινός, ο πρώην υπουργός, Μανώλης Όθωνας, ο πρόεδρος του ΕΒΕ, Γιώργος Γιακουμάκης, οι δημοτικοί σύμβουλοι Γρηγόρης Τσιομπίκας, Γιώργος Δρυγιαννάκης, καθώς και ο περιφερειακός σύμβουλος, Μανώλης Χνάρης.

ΑΠΕΣΥΡΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΤΟ ΕΠΟΠΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Την παραίτηση των μελών του εποπτικού συμβουλίου κατέθεσε ο πρόεδρος του οργάνου, Γιάννης Αποστολάκης, κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης, όταν ο ίδιος διάβαζε την πολυσέλιδη έκθεση με τα συμπεράσματα του Ε.Σ., η οποία άλλωστε κοινοποιήθηκε σε όλους τους συνεταίρους.

Η παραίτηση, σύμφωνα με το εποπτικό συμβούλιο, ήταν αποτέλεσμα του γεγονότος ότι δέχεται αμφισβήτηση από μέλη του Δ.Σ. ως προς τον τρόπο που προβλέπεται να εκτελεί τα καθήκοντά του το όργανο, αλλά κυρίως για το γεγονός ότι τα στοιχεία που έχουν ζητηθεί επανειλημμένα τους τελευταίους μήνες δεν τους έχουν δοθεί.
Ωστόσο, η γενική συνέλευση, μετά από απανωτές προτάσεις συνεταίρων ζήτησε να αποσυρθούν οι παραιτήσεις, ώστε με ενότητα τόσο το διοικητικό όσο και το εποπτικό συμβούλιο να προχωρήσει στο έργο του τη δεδομένη χρονική στιγμή, καθώς κρίθηκε πως εάν μπει σε διαδικασία εκλογών ο συνεταιρισμός, τότε θα χαθεί πολύτιμος χρόνος σε κρίσιμο μάλιστα σημείο.

ΑΜΕΣΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΤΑ 450 ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΕΥΡΩ
Τόσο ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Νίκος Σιλιγάρδος, όσο και ο αντιπρόεδρος, Γιώργος Δούσμανης, αλλά και τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. σημείωσαν πως άμεσα απαιτούνται 450 χιλιάδες ευρώ και αποφασίστηκε από τη Γ.Σ. να δημιουργηθούν επιτροπές, οι οποίες θα αναλάβουν να ενημερώσουν τους πολίτες σε όλο το νομό για να ενισχύσουν με την αγορά μερίδων την Cretan Lines.

Μέσα στον Μάιο απαιτείται ένα ποσό της τάξης των 60 χιλιάδων ευρώ, που αφορά επιταγές και συναλλαγματικές προς τους εργαζομένους, ενώ τα υπόλοιπα χρήματα προορίζονται για το ΝΑΤ, τον ΟΛΠ, τους μισθούς των εργαζομένων, την αγορά ανταλλακτικών, τα πετρέλαια, καθώς και τον απαραίτητο δεξαμενισμό του πλοίου.

«Το Ρέθυμνο και όλοι οι ρεθυμνιώτες θέλουν το καράβι τους, θέλουν την συγκοινωνία τους, θέλουν την εξυπηρέτησή τους. Κατανοητό και ξεκάθαρο είναι ότι η γραμμή είναι βιώσιμη και δεν έχει κανένα πρόβλημα. Χρειάζεται να καταλάβουμε όλοι ότι κάποιος μόνος του δεν μπορεί να φέρει το καράβι και ότι χρειάζεται όλοι να βοηθήσουμε. Το σκεπτικό είναι ότι πρέπει να δώσουν λίγα οι πολλοί και πολλά οι λίγοι, όσοι δηλαδή μπορούν να το κάνουν. Χωρίς χρήματα δεν μπορούμε να κάνουμε ούτε βήμα», σχολίασε χθες μιλώντας στον Team FM ο πρόεδρος του συνεταιρισμού, Νίκος Σιλιγάρδος.
Στη γενική συνέλευση παρενέβη και ο πρώην πρόεδρος της Cretan Lines, Γιάννης Νικολούδης, ο οποίος προσπάθησε να δώσει τις δικές του απαντήσεις για όλα όσα του καταλογίζονται, για τους λάθος χειρισμούς, για την κακή διαχείριση που αποκάλυψε το εποπτικό συμβούλιο στη σύσκεψη που είχε πραγματοποιηθεί τον περασμένο Οκτώβριο στο κτήριο της Περιφερειακής Ενότητας Ρεθύμνου.

4,5 ΕΚ ΕΥΡΩ ΤΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ
Στα 4,5 εκ. ευρώ ανέρχεται το «άνοιγμα» της εταιρείας, όπως πιστοποίησε μιλώντας στη Γενική Συνέλευση και ο ορκωτός λογιστής, κ. Σαλούστρος, ο οποίος τόνισε πως στο πόρισμά τους οι ορκωτοί έχουν καταγράψει διαχειριστικά προβλήματα και όχι υπεξαίρεση, σημείωσε, δε, πως πολλά από τα στοιχεία που ζητήθηκαν από τους ορκωτούς δεν υπήρχαν για να καταγραφούν από τον έλεγχο και στην έκθεση τους.

Σε ό,τι αφορά το θέμα της ζημιάς της δεξιάς μηχανής, ο αρχιμηχανικός της εταιρείας, κ. Κορρές, υποστήριξε πως η ζημιά δεν μπορούσε να προβλεφθεί και πως «τέτοιες ζημιές δεν τις προλαβαίνεις». Πρόσθεσε, δε, πως μετά τη ζημιά, έχει αποσυναρμολογηθεί η μηχανή και επισκευάζεται, ενώ έχουν γίνει επισκευές και στην αριστερή μηχανή για να μην υπάρξει πρόβλημα στο μέλλον.

Στο μεταξύ, σύμφωνα με το Δ.Σ., εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να έρθει και επίσημα η έγκριση της αποζημίωσης από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ το ποσό δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί. Πάντως, σύμφωνα με τον κ. Σιλιγάρδο αυτό θα καλύψει και τη ζημιά, αλλά θα υπάρχει περιθώριο να καλυφθούν και άλλες υποχρεώσεις.
Ωστόσο, δεν διευκρινίστηκε επακριβώς εάν τα χρήματα θα δοθούν πριν τις 16 Ιουνίου, που λήγει το ασφαλιστήριο με την εταιρεία ή αν αυτό γίνει μετά τη συγκεκριμένη ημερομηνία.

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth