MOTORMAN » - Τετάρτη 15 Μαΐου 2013 - 23:08
Κρητικές αψιμαχίες Minoan - Attica -ANEK


Οι γραμμές της Κρήτης πυροδοτούν νέο γύρο αντιπαράθεσης και ανταγωνισμού στην ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά.
Την Παρασκευή συνεδριάζει στη Νάξο το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ), με βασικά θέματα το αίτημα των Μινωικών Γραμμών για ετήσια δρομολόγηση του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή των Χανίων από την 1η Ιουλίου, το αίτημα της Αttika για δρομολόγηση του πλοίου «Μπλου Σταρ 1» στη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο από 10.4.2013 ως 31.10.2013.


Σημειώνεται ότι η Attica που έχει συστήσει κοινοπραξία με την ΑΝΕΚ για τις γραμμές της Κρήτης και της Αδριατικής και η ΜΙΝΟΑΝ αποτελούν τους βασικούς πόλους αυτήν την ώρα στην ασθμαίνουσα ελληνική ακτοπλοϊκή αγορά. Εφόσον μάλιστα δρομολογηθεί το πλοίο των Μινωϊκών στα Χανιά αναμένεται να ξεκινήσει νέος κύκλος αντιπαράθεσης ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα στο φόντο του Κρτηικού Πελάγους
Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο αναμένεται να γνωμοδοτήσει θετικά στα παραπάνω αιτήματα, όπως και υπέρ της παράτασης ισχύος της σύμβασης ανάθεσης δημόσιας υπηρεσίας με την πλοιοκτήτρια εταιρεία NEL Lines του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Θεόφιλος» για τρία χρόνια, ως 31.10.2016. Ωστόσο άγνωστο παραμένει εάν η MINOAN του Ομίλου Grimaldi θα σηκώσει το γάντι και θα δρομολογήσει το «Ικαρος Παλάς» στη γραμμή των Χανίων, περιοχή που φέτος το καλοκαίρι αναμένεται να αποτελέσει ίσως τον πλέον δυναμικό τουριστικό προορισμό της Μεγαλονήσου.

Τα αιτήματα των νησιών


Επιπλέον ο δήμαρχος Τήνου Παναγιώτης Κροντηράς ζήτησε με αφορμή τη συνεδρίαση του ΣΑΣ να εξεταστεί η προσέγγιση των ταχυπλόων «High Speed 5» και «Μάστερ Τζετ» στο λιμάνι του νησιού δύο φορές την εβδομάδα δεδομένου ότι δεν υπάρχει καμία άλλη επικοινωνία με το λιμάνι του Ηρακλείου Κρήτης. Επίσης αιτείται την προσέγγιση του επιβατηγού «Νήσος Μύκονος» (εξυπηρετεί τη γραμμή Πειραιάς - Κυκλάδες - Ικαρία - Σάμος) και στο λιμάνι της Τήνου τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα και την επανεξέταση των ενδοκυκλαδικών δρομολογίων, προκειμένου να υπάρχει επικοινωνία με τις Δυτικές, Ανατολικές και Νότιες Κυκλάδες καθ' όλη τη διάρκεια του έτους.
Ακόμη αναμένεται να κάνει παρέμβαση ο δήμαρχος Λήμνου Αντώνης Χατζηδιαμαντής ζητώντας να επιλυθεί το πρόβλημα με τα δρομολόγια των πλοίων που εξυπηρετούν το νησί.

Οι άγονες στο προσκήνιο


Ερώτηση στη Βουλή για τις άγονες γραμμές κατέθεσε η ΔΗΜΑΡ την ώρα που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση από τον προηγούμενο μήνα -η διάρκειά της θα είναι δύο μήνες- ο ανασχεδιασμός από το υπουργείο Ναυτιλίας του επιδοτούμενου δικτύου των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών (άγονες γραμμές) αλλά και επανεξέτασης των ελεύθερων δρομολογήσεων.

Η βουλευτής Α' Πειραιά της ΔΗΜΑΡ ζητεί διευκρινίσεις σχετικά με το ύψος των επιδοτήσεων των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών το 2013, με τι κριτήρια επιλέγονται και αν προτίθεται να υπάρξει από την πολιτεία επανεξέταση της πολιτικής των επιδοτήσεων. «Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες μιας κατάστασης που δεν εξυπηρετεί τον τελικό αποδέκτη, τους ακρίτες κατοίκους της χώρας, στο βαθμό που είχε σχεδιαστεί. Αυτό ενδεχομένως οφείλεται, είτε στο γεγονός ότι τα κριτήρια βάσει των οποίων κρίνεται η επιδότηση άγονων γραμμών είναι αναχρονιστικά, είτε επειδή ο σχεδιασμός του αρμόδιου αρμόδιων υπουργείου δεν είναι τόσο λεπτομερής και επαρκής ώστε να αναγνώσει τις πραγματικές ανάγκες κάθε περιοχής» τονίζει στην ερώτησή της η βουλευτής.

ΠΕΜΕΝ: «Υποκριτικό το ενδιαφέρον για τις άγονες γραμμές»


Σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ) σημειώνει ότι το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου θέλει με τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης να καλύψει το κόστος των ακτοπλοϊκών αναγκών των άγονων νησιών, ενώ μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει καμία ουσιαστική επένδυση για αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών τους.

Το ναυτεργατικό σωματείο χαρακτηρίζει επίσης υποκριτικό το ενδιαφέρον του υπουργείου για τα νησιά και το διάλογο που έχει προαναγγείλει, υποστηρίζοντας ότι η δημόσια διαβούλευση «Ανασχεδιασμός του δικτύου ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών» αφορά μόνο τις άγονες γραμμές, καθώς οι ελεύθερες δρομολογήσεις διέπονται από κανονισμό της ΕΕ και ο κάθε πλοιοκτήτης επιλέγει να δρομολογεί το πλοίο του στη γραμμή που επιθυμεί.

Σημειώνεται ότι στο κείμενο που έχει τεθεί σε διαβούλευση για πρώτη φορά μπαίνει το θέμα συμμετοχής και της τοπικής αυτοδιοίκησης, με σκοπό την κάλυψη του κόστους, αλλά και την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων.


Σημειώνεται ότι από τις 35 επιδοτούμενες ακτοπλοϊκές γραμμές, οι 13 ανήκουν στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής και οι άλλες 22 στο υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου. Ο προϋπολογισμός για τις άγονες γραμμές το 2013 ήταν μειωμένος κατά 10% στα 83,5 εκατ. ευρώ από τα 94 εκατ. που ήταν το 2012.


Πηγή:www.reporter.gr

Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth