MOTORMAN » - Τετάρτη 15 Μαΐου 2013 - 23:34
«Ξέφραγο αμπέλι»

Ήταν το βράδυ της περασμένης Κυριακής όταν ανοιχτά του υποτιθέμενου λιμανιού(το ίδιο είναι και η πολυδιαφημιζόμενη Marina),έσκασε “μύτη” το επιβατηγό-τουριστικο πλοιάριο “ΝΑΞΟΣ ΣΤΑΡ”, με κυβερνήτη 29χρονο νεαρό, χωρίς λοστρόμο και με 48 συνολικά επιβάτες, τους οποίους είχε παραλάβει από την Νάξο για ημερήσια κρουαζιέρα στα Κυκλαδονήσια.
Ξεκίνησε η διαδικασία των χειρισμών πρόσδεσης, χωρίς όμως την παρουσία κάποιου λιμενικού ο οποίος και θα επέβλεπε όλη τη διαδικασία πρυμνοδέτησης του μικρού τουριστικού πλοιαρίου στο ακατάλληλο λιμάνι της Νάουσας, το οποίο σημειωτέον είναι το λιμάνι για “όλες τις δουλειές”, αφού χρησιμοποιείται αφειδώς από ψαράδικα, μικρά και μεγάλα, τοπικές λάντζες, αλλά και ιδιωτικά σκάφη, και σκαφάκια.
Και κατά πως λένε οι παλιοί καπεταναίοι, το κακό δεν άργησε να γίνει όταν μάλλον από κακό υπολογισμό ο νεαρός κυβερνήτης δεν υπολόγισε τα μέτρα που το πλοιάριο απείχε από τον κακοφτιαγμένο προβλήτα και η “στούκα” ήταν αναπόφευκτη. Και ήταν τυχεροί που από την πρόσκρουση δεν τραυματίσθηκε ουδείς επιβάτης, ούτε και μέλος του πληρώματος, ενώ δεν παρατηρήθηκε και καμιά διαρροή πετρελαίου στην θαλάσσια περιοχή της Νάουσας.
Και η στούκα έγινε γνωστή στο Λιμεναρχείο μετά από πολλές ώρες, και εντελώς συμπτωματικά αφού κατά την διάρκεια του κατάπλου, αν και επιβάλλεται παρουσία κάποιου λιμενικού δεν υπήρχε κανείς.
Και αυτό μάλλον γιατί την συγκεκριμένη ώρα της συγκεκριμένης μέρας στις βάρδιες που βγαίνουν από κάποιον υπαξιωματικό και εγκρίνονται από τον Λιμενάρχη, δεν υπήρχε κανένας υπηρεσία, στο λιμάνι της Νάουσας.
Εκτός και ΑΝ η “βάρδια” προτίμησε κάποιο γραφικό καφενείο του παραδοσιακού χωριού. Βλέπετε συμβαίνουν και αυτά.
Και η στουκα μαθεύτηκε στο Λιμεναρχείο της Παροικιάς, όταν κάποιος, ειδικότητα δεν λέμε ο οποίος κλήθηκε για το συμβάν ειδοποίησε φίλο του Λιμενικό ο οποίος και μετέβη επιτόπου, αν και εκτός υπηρεσίας, και στην συνέχεια ειδοποίησε και τον λιμενάρχη.
Και βέβαια τότε που πήγαν οι λιμενικοί διαπιστώθηκε από την ταυτοπροσωπία ότι δεν ήταν επί του πλοιαρίου και ο αλλοδαπός λοστρόμος, κάτι που σημαίνει όμως ότι το “ΝΑΞΟΣ ΣΤΑΡ”, νηολογίου Πειραιά 10275 είχε αποπλεύσει παράνομα από το λιμάνι της Μύκονο, κάτι που όμως σημαίνει ότι και το εκεί τοπικό λιμεναρχείο δεν έκανε καλά την δουλειά του.
Και δεν έκανε καλά τη δουλειά του, αφού αρκέσθηκε στην δήλωση του 29χρονου κυβερνήτη ότι όλα τα μέλη του πληρώματος είναι επί του πλοίου, και δεν προχώρησε στην προβλεπόμενη ταυτοπροσωπία, η ακόμα και στο μέτρημα των μελών του πληρώματος.
Και βέβαια σειρά στις ευθύνες και μάλιστα πολύ μεγάλες έχει και το Λιμεναρχείο της Πάρου, καθώς κατά τη διάρκεια του κατάπλου και των χειρισμών πρόσδεσης του ΕΓ/ΤΡ δεν ήταν παρών, με κάποιο ένστολο στέλεχος του, ενώ απαράδεκτη έως και εγκληματική είναι η μη έγκυρη γνωστοποίηση του συμβάντος στο Αρχηγείο του Λιμενικού.
Και βέβαια τώρα θα πρέπει ο Αρχηγός του Λ.Σ Αντιναύαρχος Δ.Μπαντιάς,η ο Υ/ΛΣ Αντιναύαρχος Κ.Κουνουγέρης να ερευνήσει σε “βάθος και πλάτος” όλες τις ενέργειες που έπρεπε να κάνουν και δεν έκαναν τόσο ο Λιμενάρχης Πάρου, όσο και ο ομόλογος του στη Μύκονο. Και ανάλογα να πράξουν έτσι ώστε στους κατάπλους μικρών και τοπικών τουριστικών πλοιαρίων να είναι απαραίτητη η παρουσία ένστολων, οι οποίοι όχι μόνο θα παρακολουθούν το “δέσιμο”, αλλά και θα προβαίνουν σε όλα τα προβλεπόμενα από την κείμενη νομοθεσία, δηλ. έλεγχο στους επιβαίνοντες ναυτικούς, αλλά και στα έγγραφα του πλοίου.
Κάτι που όμως δεν έγινε στην περίπτωση της “στουκας” του ΕΓ/ΤΡ Ναξος Σταρ.
Για αυτό και μόνο “εδώ και τώρα”(και ΟΧΙ εν ευθέτω χρόνο)Κύριε Αρχηγέ του Λ.Σ να επιβληθούν στους υπαίτιους ένστολους και των δυο νησιών τα ΔΕΟΝΤΑ.
Και να τονίσουμε ότι ΠΟΤΕ μα ΠΟΤΕ εκεί στην Νάουσα της Πάρου σε όλους τους κατάπλους των δυο τουλάχιστον τοπικών ΕΓ/ΤΡ πλοιαρίων δεν παρίσταται Λιμενικός.
Του Θανάση Λαμπρόπουλου
http://www.zougla.gr/zouglaport


Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth