Η Ένωση εξέδωσε ανακοίνωση με θέμα «Ατομικές Συμβάσεις στην Ναυτιλία σύμφωνα με το επικαιροποιημένο πρόγραμμα οικονομικής προσαρμογής».
Αναλυτικά η ανακοίνωση:
«Σύμφωνα με την δεύτερη έκθεση αξιολόγησης του 2ου προγράμματος οικονομικής προσαρμογής της Ελλάδας που δόθηκε στην δημοσιότητα στις 17 Μαΐου 2013, μεταξύ των άλλων στον τομέα μεταφορών αναφέρει και τα εξής: Υπηρεσίες Μεταφοράς. Αυτές είναι ένας βασικός τομέας των υπηρεσιών για την Ελλάδα υπό το πρίσμα του μεγάλου στόλου της χώρας και της μεγάλης τουριστικής βιομηχανίας.
Για να βοηθηθεί ο τομέας της Ναυτιλίας θα διευκρινίσουμε μέχρι το τέλος Ιουνίου 2013 σε εγκύκλιο ότι οι ατομικές συμβάσεις εργασίας μπορούν να αποτελέσουν αντικείμενο ελεύθερης διαπραγμάτευσης όταν η Συλλογική Σύμβαση έχει λήξει.
Για να βοηθηθεί η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας στους τομείς του Τουρισμού, για τις εγχώριες υπηρεσίες Ακτοπλοϊκών πλοίων (ferry services) έχουμε αυξήσει την ευελιξία της δρομολόγησης, μειώθηκαν οι υποχρεώσεις επάνδρωσης και μέχρι τέλος Ιουνίου θα μειώσουμε και θα περιορίσουμε σε λιγότερες κατηγορίες τις υποχρεωτικές εκπτώσεις των εισιτηρίων.
Μέχρι το τέλος Οκτωβρίου 2013 θα αξιολογήσουμε τον αντίκτυπο αυτών των μεταρρυθμίσεων και θα θεσπίσουμε περαιτέρω μέτρα για την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του τομέα.
Επίσης στην ίδια έκθεση στο κεφάλαιο 3.3.2 Μεταρρύθμιση φορολογικής πολιτικής στην παράγραφο 27 αναφέρεται στην «κατάργηση των ειδικών φορολογικών καθεστώτων με βάση το τεκμαρτό εισόδημα, όπως αυτές ισχύουν σήμερα για τους αγρότες και τους ναυτικούς».
Με βάση τις παραπάνω κατευθύνσεις και αξιολογήσεις προκύπτει άμεσα ο κίνδυνος η τρικομματική κυβέρνηση και ο ΥΝΑ ως πιστοί υπηρέτες της τρόϊκα να αναλάβουν για άλλη μια φορά να διεκπεραιώσουν τις επιταγές της Ε.Ε και της τρόικα οι οποίες διευρύνουν και ενισχύουν το καθεστώς ασυδοσίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.
Ήδη στην κατεύθυνση αυτή στο πρόσφατο πολυνομοσχέδιο του ΥΝΑ απερρίφθη από την Βουλή η απόπειρα εφαρμογής των ατομικών συμβάσεων στην Ποντοπόρο Ναυτιλία ενώ τώρα τίθεται για εφαρμογή σε όλο το φάσμα της Ναυτιλίας και για όλες τις ειδικότητες των Ναυτεργατών – πράγμα που η ΠΕΝΕΝ επανειλημμένα είχε επισημάνει ως άμεσο και υπαρκτό κίνδυνο.
Στην επικαιροποιημένη έκθεση υπολογίζεται ότι τον Οκτώβρη 2013 θα παρθούν και νέα μέτρα για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας ενώ προβλέπεται η συρρίκνωση των εκπτώσεων στα Ακτοπλοϊκά πλοία.
Τέλος επανέρχεται η απειλή για κατάργηση των ειδικών φορολογικών καθεστώτων αφού προτείνεται η κατάργηση στον τομέα της Ναυτικής εργασίας, την στιγμή κατά την οποία από 1/1/2013 η φορολογία των Ναυτεργατών τριπλασιάστηκε και πλέον ξεπερνά κατά πολύ την φορολογία των εφοπλιστών!!!!
Δεν έχουμε την παραμικρή αμφιβολία ότι η πολιτική της τρόϊκα και της τρικομματικής κυβέρνησης ήταν και θα παραμείνει – την κρίση που δημιούργησαν οι νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους να περάσουν αποκλειστικά στις πλάτες των εργαζομένων – και ταυτόχρονα να ενισχύσουν τα προνόμια στο μεγάλο κεφάλαιο και στους εφοπλιστές της χώρας μας.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καλεί τον κλάδο και όλο τον Ναυτεργατικό μας κόσμο σε αγωνιστική ετοιμότητα για να κλιμακώσουμε τους αγώνες μας εμποδίζοντας την υλοποίηση αυτών των σχεδιασμών (τρόικα – τρικομματικής κυβέρνησης) ενάντια στα εργασιακά και κοινωνικά μας δικαιώματα».
0 σχόλια
Τα σχόλια σας....