Εξαιρέθηκε η Ελληνική ακτοπλοΐα ,από τα νέα όρια θείου στα καύσιμα
Πενταετής εξαίρεση με στόχο την προστασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των ελληνικών νησιών εγκρίθηκε ύστερα από τροπολογία του ευρωβουλευτή του ΠΑΣΟΚ, κ. Κρίτωνα Αρσένη, από την Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο πλαίσιο της νομοθεσίας για τα νέα αυστηρότερα όρια θείου στα καύσιμα της ναυτιλίας.
Η άμεση εφαρμογή των νέων αυστηρότερων ευρωπαϊκών ορίων θείου στην ακτοπλοΐα θα προκαλούσε αύξηση τόσο στην τιμή των ναύλων των επιβατών όσο και στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων στα ελληνικά νησιά.
Η τροπολογία είχε ως στόχο να αναγνωριστούν οι ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης στα νησιά και να κατοχυρωθεί το δικαίωμα επικοινωνίας των κατοίκων και μεταφοράς των αγαθών στα νησιά σε εύλογο κόστος. Η εξαίρεση αφορά αποκλειστικά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των ιδιαίτερα απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών της ΕΕ.
Τα ελληνικά νησιά, όμως, είναι η μοναδική περιοχή της ΕΕ για την οποία εξασφαλίζεται στη νομοθετική πρόταση ειδική ονομαστική αναφορά.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της εξαίρεσης γίνεται ειδική αναφορά στην υποχρέωση αυστηρής τήρησης της υφιστάμενης ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας για την ποιότητα του αέρα.
Η άμεση εφαρμογή των νέων αυστηρότερων ευρωπαϊκών ορίων θείου στην ακτοπλοΐα θα προκαλούσε αύξηση τόσο στην τιμή των ναύλων των επιβατών όσο και στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων στα ελληνικά νησιά.
Η τροπολογία είχε ως στόχο να αναγνωριστούν οι ιδιαίτερες συνθήκες διαβίωσης στα νησιά και να κατοχυρωθεί το δικαίωμα επικοινωνίας των κατοίκων και μεταφοράς των αγαθών στα νησιά σε εύλογο κόστος. Η εξαίρεση αφορά αποκλειστικά την ακτοπλοϊκή σύνδεση των ιδιαίτερα απομακρυσμένων νησιωτικών περιοχών της ΕΕ.
Τα ελληνικά νησιά, όμως, είναι η μοναδική περιοχή της ΕΕ για την οποία εξασφαλίζεται στη νομοθετική πρόταση ειδική ονομαστική αναφορά.
Ταυτόχρονα, στο πλαίσιο της εξαίρεσης γίνεται ειδική αναφορά στην υποχρέωση αυστηρής τήρησης της υφιστάμενης ευρωπαϊκής περιβαλλοντικής νομοθεσίας για την ποιότητα του αέρα.