MOTORMAN » - Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012 - 23:22
Τι κρύβει η κόντρα Γκριμάλντι - Βαρδινογιάννη


ΤΟΥ ΣΑΒΒΑ Ν. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Το σκηνικό πολέμου που έχει στηθεί στην ελληνική ακτοπλοία σίγουρα θα έχει στο τέλος του καλοκαιριού σημαντικές απώλειες για όλες τις αντιμαχόμενες πλευρές. 
Η επίθεση που έχει εξαπολύσει ο Ναπολιτάνος εφοπλιστής Εμμανουέλε Γκριμάλντι στον ισχυρό άνδρα της ΑΝΕΚ και της Hellenic Seaways Γιάννη Σ. Βαρδινογιάννη ερμηνεύεται ως πολιτική με στόχο την ολοκληρωτική εξόντωση του.
 Από την άλλη πλευρά, η Blue Star Ferries και η Hellenic Seaways έχουν βάλει στις “μυλόμετρες τους” την Ναυτιλιακή Εταιρεία Λέσβου που αισθάνεται αισθητά την πίεση από τα σύγχρονα πλοία των δύο εταιρειών, Blue Star Patmos και “Νήσος Χίος” στη γραμμή Πειραιάς- Χίος – Μυιλήνη. 

Η ΝΕΛ χάνει μερίδια και στερείται εσόδων σε μια προνομιακή γραμμή για την αυτήν. Το δίδυμο ΑΝΕΚ – Super Fast και η κοινοπραξία που έχουν δημιουργήσει στις γραμμές Πειραιάς – Ηράκλειο και Ηγουμενίτσα – Αγκόνα “ροκανίζει” έσοδα από τον όμιλο Γκριμάλντι που δραστηριοποιείται στις γραμμές αυτές με την θυγατρική του εταιρεία Μινωικές Γραμμές, αλλά και με πλοία της μητρικής εταιρείας.

Ο όμιλος Γκριμάλντι την προηγούμενη εβδομάδα υποχρεώθηκε να εκδώσει ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία διευκρινίζει τις επιπτώσεις που είχε για τους τουρίστες η απόφαση του να αναστείλει την γραμμή της Βενετίας.

 Στην ανακοίνωση του παραδέχεται ότι από την απόφαση αυτή που επλήγησαν “στην πραγματικότητα οι επιβάτες ήταν κατά πολύ λιγότεροι, περίπου 30.000 και στους οποίους προσφέρθηκαν εναλλακτικές αναχωρήσεις την ίδια μέρα από την Αγκώνα και επιπλέον μείωση τιμών στους ναύλους των εισιτηρίων και δωρεάν γεύματα στο πλοίο”.
 Επισημαίνουμε ότι ο “Ε” την προηγούμενη εβδομάδα είχε αποκαλύψει τα προβλήματα που είχαν δημιουργηθεί από την απόφαση του Εμμ. Γκριμάλντι να διακόψει τα δρομολόγια των πλοίων των Μινωικών Γραμμών από την Βενετία στα εληνικά λιμάνια Ηγουμενίτσα και Πάτρα. 
Ο όμιλος Γκριμάλντι επικαλείται υψηλό κόστος στα καύσιμα για να δικαιολογήσει την απόφαση του, αλλά ταυτόχρονα κάνει λόγι για “παραπλανητική εκστρατεία δυσφήμησης”. Επίσης, στέλεχος των Μινωικών Γραμμών διαβεβαίωσε τον “¨Ε” ότι δεν υπάρχει σκέψη για περιορισμό της δραστηριότητας της εταιρείας ούτε κλέισιμο γραφείων της.

Ωστόσο, ο όμιλος Γκριμάλντι για τις επιχειρηματικές του αυτές κινήσεις επισημαίνει ότι “δυστυχώς, η κρίση στην Ευρώπη και ιδιαίτερα στην Ιταλία,
 Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία και γενικότερα στην παγκόσμια ναυτιλία είναι μία πραγματικότητα και επιθυμούμε να εκφράσουμε την συμπάθεια και την αλληλεγγύη μας στους συναδέλφους μας ιδιοκτήτες εφοπλιστές, στους διαχειριστές ναυτιλιακών εταιρειών και τους πράκτορες που βιώνουν ιδιαίτερα δύσκολες στιγμές” και υπογραμμίζει ότι “ έχουμε μεγάλη εμπιστοσύνη στην Ελλάδα και δεσμευόμαστε απόλυτα να αυξήσουμε το μεταφορικό έργο με την χώρα, οργανώνοντας πακέτα με ξενοδοχεία και επενδύοντας δυνατά στην διαφήμιση και προώθηση διακοπών στην Ελλάδα και στα Ελληνικά νησιά”.
Πάντως, εκτός από την ανακοίνωση του ο όμιλος Γκριμάλντι, είχε την προηγούμενη εβδομάδα και άλλη επιθετική κίνηση απέναντι στον Γ. Σ. Βαρδινογιάννη – επιβεβαιώνοντας έτσι το δημοσίευμα του “Ε” του προηγούμενου Σαββάτου που προεξοφλούσε εντάσεις στη γενική συνέλευση της Hellenic Seaways – αφού στη διάρκεια της επαναληπτικής συνέλευσης των μετόχων της HSW εκπρόσωποι του ομίλου Γκριμάλντι ζήτησαν την αντικατάσταση του Γ. Σ. Βαρδινογιάννη από την ηγετική ομάδα της Hellenic Seaways με το επιχείρημα ότι “ασκεί παράλληλα τα ίδια καθήκοντα και στην ΑΝΕΚ και η δραστηριότητα του αυτή ζημιώνει την HSW”.

 O Γ. Σ. Βαρδινογιάννης “σήκωσε το γάντι” που του πέταξαν οι εκπρόσωποι του ομίλου Γκριμάλντι Φραντσέσκο Λάουρο και ο δικηγόρος Κωνσταντίνος Βουτεράκος και απάντησε ότι “η ΑΝΕΚ έχει δώσει από ναυλώσεις 53 εκατ. Ευρώ, οφείλει 13 εκατ. Ευρώ που τα αποπληρώνει με τόκο 6%, όταν δανείζεται η εταιρεία με μικρότερο τόκο και ότι δεν έχει καμία σύμπτωση συμφερόντων τα δρομολόγια των δύο εταιρειών”.
 Μάλιστα ο Γ.Σ. Βαρδινογιάννης προχώρησε την αμυντική του επιχειρηματολογία και υποστήριξε ότι “οι πιέσεις και οι αμφισβητήσεις που δέχεται έχουν ως βάση την άρνηση του να αποχωρήσει η ΑΝΕΚ και η Hellenic Seaways από τις γραμμές της Αδριατικής” και τόνισε με έμφαση ότι “στις γραμμές αυτές ανταγωνιστή έχουμε τον όμιλο Γκριμάλντι”. 

Στη συνέλευση η πλευρά του ιταλικού ομίλου είχε στο μπλοκ των υποστηρικτών της τον Γεράσιμο Στρίντζη που εκπροσωπούσε τους κληρονόμους του Στάθη Γουρδομιχάλη, αλλά ο Γ. Βαρδινογιάννης είχε την στήριξη της του Γιώργου και του Δρακούλη Γουρδομιχάλη, τον Νίκο Μουνδρέα, όλων των παλαιών πλοιοκτητών που είχαν δώσει τα πλοία τους στην HSW ( Γιώργος Γούτος, Γιάννης Λεφάκης, Πάρις Τσάγκαρης, Αντώνης Αγαπητός, Κώστας Αγαπητός, Γιώργος Παπαιωαννίδης κλπ) καθώς και της Τράπεζας Πειραιώς.
 Έτσι, ο Γ. Βαρδινογιάννης εξασφάλισε στην κρίσιμη ψηφοφορία για την έγκριση των οικονομικών ισολογιών του έτους 2011 το 51,7% του παριστάμενου μετοχικού κεφαλαίου, έναντι 42,8% του ομίλου Γκριμάλντι και των υποστηρικτών των απόψεων του.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στην γενική συνέλευση της HSW για την πώληση των πλοίων της εταιρείας στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Ανακοινώθηκε ότι η εταιρεία Argosaronic Lines αγόρασε τα πλοία έναντι 11,125 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, η πλευρά του Γκριμάλντι επεσήμανε ότι “ το «Flying Cat 2» που πωλήθηκε από τη Hellenic Seaways στη συλλογική (enblock) πώληση στην ενδεικτική τιμή των 1.400.000 ευρώ, πωλήθηκε από την ARGOSARONIC LINES για 3 εκατομμύρια ευρώ σε Κορεάτες αγοραστές, ενώ για το «ΝΕFELI» το αντίστοιχο ποσό ήταν 2.600.000 ευρώ, και πωλήθηκε από την ARGOSARONIC LINES έναντι 4.750.000 ευρώ σε εταιρεία του Παναμά”.

Ο Γ. Σ. Βαρδινογιάννης ανταπάντησε ότι τα σε κρίσιμη στιγμή μπήκαν χρήματα στην εταιρεία, ενώ η πλευρά του Γκριμάλντι εισηγείτο αντί την πώληση των πλοίων για σκραπ και ζητούσε κλείσιμο όλων των ελλειμματικών γραμμών.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η επιβατική κίνηση από τον Πειραιά για τα νησιά έχει μειωθεί κατά 25% και από τα νησιά για τον Πειραιά κατά 35%, ενώ η κίνηση στην Αδριατική παρουσιάζει μείωση που προσεγγίζει το 40%. Το σίγουρο είναι ότι πριν την έναρξη του νέας δρομολογιακής περιόδου που αρχίζει την 1 Νοεμβρίου οι εταιρείες θα προβούν σε νέες πωλήσεις πλοίων, σε περιορισμό δρομολογίων, ενώ δεν αποκλείεται να έχουμε και χρεοκοπίες εταιρειών. 

Πάντως, όλοι προεξοφλούν εξελίξεις στην Hellenic Seaways που ορισμένοι την θέλουν να συγχωνεύεται με την ΑΝΕΚ και άλλοι ότι θα διερυνθεί το κοινοπρακτικό σχήμα μεταξύ της ΑΝΕΚ και της Blue Star Ferries- Super Fast Ferries.
 Καθοριστικό ρόλο και λόγο στις εξελίξεις αυτές έχουν οι Τράπεζες και κυρίως η Τράπεζα Πειραιώς και η Millennium.Τώρα, στο ερώτημα ποιές θα είναι οι επόμενες κινήσεις του ομίλου Γκριμάλντι, αυτό δεν μπορεί κανείς να το απαντήσει παρά μόνο ο Εμμανουέλε Γκριμάλντι που βλέπει τα πλοία του να έχουν “οικονομική αιμορραγία” σε όλες τις γραμμές.


Εγγραφείτε στο Newsletter

Ακολουθήστε μας!

0 σχόλια

Τα σχόλια σας....

Motorman. Από το Blogger.


kosnte.blogspot.com-Google pagerank and Worth